DIY: hylla i vitt och trä

OBS! Du vet väl att min blogg har flyttat? Du hittar den på: ATILIO.METROMODE.SE 
 
 
Att klura ut bra förvaringsmöjligheter till varje rum i vår lägenhet tycker jag är så svårt. För det första så är jag rätt känslig mot plotter och tycker att det känns rörigt med bokhyllor och för mycket öppen förvaring. Men att bara ha låsta och stängda skåp överallt är inte så inbjudande. Därför försöker jag skapa en mix med små öppna hyllplan lite överallt i hemmet. Senast tillverkade jag en till vårt ena badrum och nu fick det bli en till Viktors arbetsrum.
 
Just vitt och trä är en kombo jag är ett big fan av just nu och med lite extra plywood över bestämde jag mig för att det skulle bli basen till hyllan. Tyvärr var den biten jag hade lite väl tunn och skulle antagligen knäckas på mitten av för mycket belastning. Men som tur var hade jag ett helt gäng runda pinnar i källaren (från den spjälsäng vi länge hade som kökssoffa) och med hjälp av dem kunde jag stabilisera upp det hela.
 
Just de där stavarna var lite ojämna men med ett snabbt snitt med fogsvansen och med lite vit färg blev de som nya. Sen limmade jag alltså på rundstaven på träskivan med karlssons klister, la sedan på lite tunga böcker för extra tryck och när det hade torkat knöt jag några varv med det juteband som senare även blev hängare för hyllplanet.
 
I med två krokar i väggen och häng upp! Älskar det raka i trät ihop med de rundare formerna i det vita. En perfekt liten hylla att förvara räkningar, bankdosor, pennor och allt annat man behöver ha nära datorn.
 
Tyvärr är ljuset prutt hemma hos oss idag så ni får hålla tillgodo med den här dåliga kvalitén på bilderna.
1 Kreater:

skriven

Men åh så fin! En sådan får jag pröva mig på en dag.
/Malin

2 Mikaela:

skriven

Det blev ju jättefint! Gillar verkligen de runda vita under skivan! Och vadå dålig kvalité, jag tänkte på hur ljusa fina bilder det var innan jag läste att du tyckte de var dåliga :P

3 Cajsa:

skriven

Så sjukt snyggt!! Love it!

http://www.bohobando.se

4 Elin:

skriven

Så fint det är!!

5 Vajb:

skriven

Fiffigt och snyggt!

6 Vajb:

skriven

Fiffigt och snyggt!

7 Vajb:

skriven

Fiffigt och snyggt!

8 Vajb:

skriven

asså! Sorry! mitt internet bråkade med mig.

9 Sanna Preifelt ❤:

skriven

Åh, detta blev jag himla sugen på att göra till min nya lya. Det var himla snyggt!

10 Anna:

skriven

Om det där är pruttljus ska du se hur det är hos oss... :(
Går typ inte att fota inomhus. Får alltid styra upp balkongfotografering = kallt och jobbigt just nu.

11 Matilda:

skriven

SÅ FINT!! Ja, med versaler - SÅ fint är det!

12 elise:

skriven

herregud vad du är duktig! såå pysslig och kreativ. jag skulle aldrig komma på idén och skulle jag göra det skulle jag aldrig orka ta mig an den haha.
jättefint blev det!

13 N:

skriven

Fint!!

14 Lisa:

skriven

Superfint! :)

15 Emma Nilsson:

skriven

Gu så himla himla fint! :)

16 Mathilda:

skriven

hej fin blogg kila gärna in på missthildis.blogg.se

17 Madeleine:

skriven

Jättefin & vilken söt liten elefant!!!

Kram fiix.blogg.se

18 Fotograf Yohanna Mårtensson - Fotograf i Hälsingland:

skriven

Åh men vad himla fint! Och så smart! :)

19 Fredrikapåvinden:

skriven

Skitsnygg hylla! Har själv varit lite sugen på att göra en sån här flygande hylla. Det här inlägget sparar jag. Klick, klick!

20 Carolina:

skriven

Så fin hylla! Och vilken smart grej! Ska också försöka knåpa ihop något liknande till gästrummet som vi precis gjort om. Får se om jag har tålamodet ;) Ha en fin onsdag!/C

21 Hey Emelie:

skriven

Åh har funderat på något liknande själv ett tag. Tycker det blir så fint med det där enkla, snören och en planka liksom - härligt!

22 botel lonz:

skriven

wow vilket bra tips!!! det ska jag definitivt göra!!!

23 JENNYH - Mammablogg:

skriven

Men så himla snyggt, och smart! =)

24 Maria :

skriven

Men vad kul att du är veckans blogg :D får man fråga om du har kontaktat dem eller om de frågat dig? :D

Svar: Tack Maria! De frågade mig :)
Sandra Lundin

25 Ellen Lindberg:

skriven

Men hur smart lösning är inte detta!? Har letat efter några konsoler som är ungefär sådär, i trekanter liksom. Kanske borde försöka mig på denna variant istället!

26 sunlightgarden:

skriven

fint!<3
klarte tråden/hyssingen vekten av objektene du satt på hyllen?:)

Svar: Tack :DJadå, inga problem! Använde starkt jutesnöre men annars kan man ta båtlina också, de är ju superstarka :)
Sandra Lundin

Kommentera här: