Fotojobb, kalven Bibbi & en längtan efter landet

hello
Förra lördagen åkte jag ut på landet för att göra ett litet fotojobb och klev därför in hos den här familjen där barnen heter Embla, Elona, Enya och Elton (inte med på bilden).
 
elona
Har haft Elona på förskolan för över ett år sedan och när jag klev in genom dörren sa hon "men mamma, känner inte jag henne?". Så fint!
 
windowsill
Syftet var att dokumentera alla fantastiska vinklar och vrår som går att hitta i det här huset.
 
tittut
 Men lite spex hann vi såklart ändå med :)
 
kidsinsofa
När jag fotat en stund deklarerade familjen att de skulle göra lunch och undrade om jag ville stanna och äta med dem. Var inte riktigt färdigfotad och tänkte att jaaa, varför inte?!
 
thecutestcorgi
Nån som inte var helt nöjd med inbjudan? ;)
 
chillin
 chillaxin
Men jag var glad att jag tackade ja.
 
gamlabiostolar
Alltså deras hem är så otroligt fint! Har ett helt gäng bilder på olika detaljer och vinklar som inte kommer vara med i jobbet. Skulle ni vilja se dem? Har en del fotouppdrag när det kommer till hem och inredningar inplanerade så om ni vill se bilder därifrån är det bara att ni hojtar till!
 
busfia
Så söt så att jag smälter!
 
kitchen brightkitchen
 Det dukades fram fika i det här ljuvliga köket. Älskar stolarna i de olika färgglada nyanserna.
 
outdoors cow kidsoutdoorEnya
När vi fyllt på med ny energi gick vi ut en sväng eftersom barnen ville visa mig djuren. De hade fått en kalv som heter Bibbi men den var lite svår att skymta där långt bort i hagen. Så vi hälsade på tjuren istället.
 
mix hundsomdricker
Tänk att bo såhär varevigaste dag <3
 
rabbitkaninembls
Förstår inte varför jag är så sugen på kanin eftersom jag tycker att gnagare är lite läskiga. Men det är ju så gulligt!
 
Elonaigen kidanddogbestfriends
När fyra timmar hade passerat var det dags för mig att säga hejdå. Vilken dag alltså! Gav mig så mycket energi och glädje och framför allt idéer till ett nytt projekt. Men mer om det en annan dag!
1 Julia Müller-Sandvik:

skriven

sv: Åh, jag lånade Eriks longboard och har åkt halva helgen, äääälskar det! Och jag var superduktig faktiskt. Skateboard nästa!! :D

Underbart inlägg, verkligen! Särskilt alla djurbilder :D

2 Maria Ekblad:

skriven

Men såå roligt att fota inredning :D

3 Boel:

skriven

Så himla härligt inlägg och underbara bilder :D

Måste bara säga att jag börjat lyssna på din podd och har lyssnar på 9 stycken avsnitt på typ mindre än ett dygn haha!
Den är så bra och inspirerande!
Tack för att du lägger ner all din tid på din blogg och podcast, det märks att du verkligen brinner för det <3

4 Charlotta Sofia springer o trimmar:

skriven

Så vackert hem och så vackra bilder! :)

5 Stina - Tillvaron.se:

skriven

Men så underbara bilder! Jag vill jättegärna se bilder från dina fotojobb :)

6 ISA:

skriven

hahaha alltså den där lilla ungen. Så söt! smäller av! du är fantastiskt duktig på att fota nu, riktigt bra ljus :)

7 KAJSA:

skriven

Men vad underbart att du får fotojobb med inredning och hem, drömmen! Hur har du fått dessa jobb?

8 Pauline:

skriven

så fina bilder!

9 Vicky:

skriven

guuud ett så fint hem! en gunga?? och kalv? ugh, smälter.

10 Charlotte - Storiesbyme.se:

skriven

Men åh gulligull-kanin. Vill köpa en till barnen (mest för jag vill ha en själv..) men det blir så stökigt hemma med hö o grejer inomhus :(

11 Linnéa Thell Jansson:

skriven

Woow vad snyggt de bodde!!! Haha vill ha egen lägenhet så jag kan inreda nu nu nu!!

12 Liisa Lindström:

skriven

Så härliga bilder och charmig inreding! :)

13 Jenny - Hemtrender:

skriven

Hej! Vill bara tacka för en bra och inspirerande podd. Jag lyssnade på två avsnitt idag o tipsar om podden på bloggen ikväll. Bra jobbat och hoppas du kommer upp i 50' snart! Kramkram

14 Jenny - Hemtrender:

skriven

Hej! Vill bara tacka för en bra och inspirerande podd. Jag lyssnade på två avsnitt idag o tipsar om podden på bloggen ikväll. Bra jobbat och hoppas du kommer upp i 50' snart! Kramkram

15 Anna María:

skriven

Vilket fint hem. Och vilka härliga barn. Jag vill gärna se mer av dina inredningsjobb!

16 Beatrice Jakobsson - Fotograf :

skriven

Vad kul med fotojobb och sjukt fin inredning. Och bilderna är så underbara! :)

17 Rania:

skriven

Vilket ljust och mysigt hem! Jättefina bilder :) Nyfiken på vad det är för jobb, för magasin? Livet på landet med djur och så alltså... finns det något mysigare? Längtar så tills vi ska flytta och ta oss ett steg närmare det!

Svar: Ganska nytt för mig med, att de heter så på engelska, men jag föll pladask för ordet direkt. Så underbart fint. Jag hade tur med att de vi hyr av hade slängt en massa gamla brädor de skulle elda, som jag fick span på och snodde. Vet mer jag vill göra men svårt att få tag på gammalt, snyggt trä - speciellt i andra färger.

18 saga:

skriven

Så sjukt härliga och klara bilder! :D

19 Nora Bååth:

skriven

Du som fotar mycket inomhus, hur bär du dig åt? Har du ett ljust objektiv/ mycket ljus utifrån eller är det redigeringen som är hemligheten, tell us :D

20 MALIN:

skriven

Riktigt härliga bilder! Svar: Då är det nog dags att införskaffa en! Snart dags för strandväder ju :)

21 starsinlife.blogg.se:

skriven

Åhh vad snyggt!! Fina bilder,så du jobbar med fotojobb och just inredning? Det är min dröm* vad heter din podd? Vill gärna lyssna på den:)

Svar: Ser att jag glömt svara på det här men min podcast heter Källan ifall du inte hittat den än :)
Sandra Lundin

22 Annelie:

skriven

vilka underbara bilder du fick till :)

23 Netti:

skriven

Åh vilka vackra bilder och vilket underbart hem! Sådär vill jag också bo :-D

24 Josäfin Andersson :

skriven

så mysiga bilder :D

25 linnea:

skriven

Jag vill gärna se bilder från dina inrednings-fotojobb! Det är så inspirerande att se hur andra bor :)

Svar: Då kommer det framöver :)
Sandra Lundin

26 Ida - foto & häst:

skriven

så härliga och fina bilder :D

27 Evelina - Evelinas Ekologiska:

skriven

SÅ härligt hem och SÅ härliga bilder :)
/Evelina - Evelinas Ekologiska

28 Jessan:

skriven

Härligt hem och fina bilder! Vet att du sagt att du inte tycker att du är bra på redigering, har du tagit dessa direkt ur kameran eller redigerat något? Fint ljus i dom!


Btw, om man får önska skulle jag så gärna vilja se ett inlägg på din blogg med ett filmklipp om hur man "skördar" sin basilika för att få den att fortsätta växa på bästa sätt :) Vet att du skrivit om det men är inte riktigt med på hur man ska göra hehe. Kram

Kommentera här: