DIY: Guldigt hårsmycke

OBS! Du vet väl att min blogg har flyttat? Du hittar den på: ATILIO.METROMODE.SE 
 
20150511_3857
Efter att ha sett Elsas fantastiska samarbete med The Wild Rose fick jag en sån akut craving efter att ha ett vackert och blommigt guldsmycket i håret. Därför bestämde jag mig för att knåpa ihop ett eget och efter en halvtimmes jobb var det färdigt att användas. Häng med här för att se hur jag gjorde!
 
20150510_3713
Det du behöver är en gammal lampskärm (kostade mig 5 kronor på en loppis) där den understa stålringen passar ditt huvud, några ljusmanschetter med blommor, en tunn ståltråd för smyckestillverkning och guldig sprayfärg.
 
20150510_3718
Börja med att klippa upp lampskärmen och ta ut den understa metallringen. Böj till den lite efter din huvudform så att den sitter bra och börja sedan att sätta fast blommorna där du vill ha dem. Lägg dem helt enkelt så som du vill och surra fast med den tunna ståltråden.
 
20150510_3726
Tar kanske tio minuter att surra ihop det hela, alltså inte så pilligt som det kan tyckas.
 
20150510_3743
Om man vill kan man stanna här och ha en fin blommande krans i håret.
 
20150510_3737
Fint det också ju!
 
20150510_3758
Men jag sprayade ner den med guldig färg istället. Den luktar lite starkt några dagar efter men lukten försvinner med tiden. Det går såklart att ha den framåt även nu och jag kände mig faktiskt väldigt kunglig när jag hade den på mig.
 
20150511_3861
Men tanken var att ha smycket bakåt. Tvinna några hårslingor runt stålringen och du har världens enklaste frisyr färdig på nolltid.
 
20150511_3849
Så nöjd!
1 Stina - Tillvaron.se:

skriven

Men alltså WOW så himla påhittigt och fint! Ser ju oerhört lyxigt ut trots enkelheten bakom :)

2 Rebecka:

skriven

Men jösses. Och jag som kan få shoppingdille och kolla såååå dyra smycken på asos i samma stil. LÄCKERT!

3 Rania:

skriven

Så himla fint! Jag avundas verkligen ditt driv. Jag ser ofta DIY projekt jag gillar, och saker jag känner skulle behövas i hemmet men jag tar mig aldrig för att göra dem. Måste verkligen bli bättre på det! Nu när vi flyttar kommer vi ha en carport med arbetsbänk så förhoppningsvis kommer det bli enklare när man känner att man har en yta och ett ställe med alla verktyg, det har vi inte haft innan.

4 Maria Ekblad:

skriven

men åh så himla fint!

5 Annukka:

skriven

Jättefin! Drottningen ska ju ha en krona.

6 angelicasvarld.blogg.se:

skriven

Duktig du är!! Så fint å pyssligt!!

7 Linnea:

skriven

Så inspirerande och fint att du inspirerats av Elsa och gjort din egna variant!

8 Beata:

skriven

Finafinafina du

9 Mikaela:

skriven

Men så fint! Gillar att du valde att spraya den i guld, vanliga blomkransar i all ära men jag börjar bli lite trött på dem. Den kändes betydligt roligare och finare :D

10 lovisa:

skriven

alltså din fiffighet (och din gullighet) vet inga gränser! <3

11 Sandra - Frihetsvindar:

skriven

Ah!!! Nu fick jag också cravings! Och tusen idéer. Tack tack tack!

12 Kreater Malin:

skriven

Åh så himla fint! Får lite toga-känsla (på ett bra sätt alltså) över det :)

13 Jess:

skriven

Så himla fin! Och tumme upp för enkel men snygg frisyr, till och med jag som har tummen mitt i handen när det kommer till att göra frisyrer skulle nog klara av det här. Superfint!

14 Sara's:

skriven

Åh så vackert!

15 Hey Emelie:

skriven

Så tjusigt! Och Elsas hårsmycken är ju för övrigt helt underbara!

16 Karin - FitnessochHälsa :

skriven

Vad fiffig du är! Blev verkligen jätte fint!

17 Vajb:

skriven

Blev jättefint! :)

18 Annelie:

skriven

åh så smart! blev ju jättejättefint! :)

19 Josäfin Andersson :

skriven

så fint :D

20 Johanna Kreater:

skriven

Men jisses vad fin! Och så himla smart! Den här får jag ta och pinna till min bröllopsmapp :)

21 Anna María:

skriven

Så fint Sandra! Jag gjorde också en blomkrans av plastblommor till midsommar förut. Himla lätt och blir effektfullt och fint. Extra fint att du guldsprayade blommorna.

22 N & E:

skriven

Hej!
Vilken jättebra idé! Detta ska jag absolut testa någon gång! :)

www.creativeyear.blogg.se

23 starsinlife.blogg.se:

skriven

Fint!!

24 Anna:

skriven

Så fint det blev!

25 Maria:

skriven

Åh vilken bra idé!! :) Fattar inte hur man hittar på såna här saker! :)

26 Kajsa:

skriven

så fint :)

27 Ebba Molin:

skriven

Åh så himla fint...

28 Alicia:

skriven

Alltså förutom att smycket är DÖDSFINT kan jag inte låta bli att skratta åt tanken på dig på den lokala loppisen, provandes olika lampskärmar på huvudet.

Kommentera här: