DIY: Tavla med pressade växter och trä

OBS! Du vet väl att min blogg har flyttat? Du hittar den på: ATILIO.METROMODE.SE 
 
 
Efter önskemål kommer här ett DIY-inlägg om hur jag gjorde den tavla som hänger i vårt kök. Det var lätt som en plätt men jag förstår att det blir lättare när man har lite bilder och text att följa. Jag är fortfarande helt kär i den och älskar kombon av ljust obehandlat trä och riktigt gröna växter.
 
Du behvöver: pressade blad eller blommor, en tom ram och en plywoodskiva i samma storlek. De flesta byggaffärer hjälper gärna dig att såga till din träbit utan extra kostnad.
 
Pressa de löv eller blommor du valt mellan ett gäng tunga böcker i ungefär en vecka. Då bör de vara tunna och torra. Använder du fetare växter kan du pensla dem med lite klarlack för extra hållbarhet. Det gjorde jag på mitt monsterablad och de ser fortfarande fint ut såhär någon månad senare.
 
Lägg ditt torkade blad på den utsågade plywoodskivan. Passa in i ramen och använd som bakgrund och baksida. Voilà!
1 Matilda:

skriven

Galet vackert blir det! Älskar verkligen att låta växter vara en del av inredningen!

2 Maria Ekblad:

skriven

Åh det känns nostalgiskt med pressade växter på något sätt :')

3 Mikaela:

skriven

Åh, känns så vårigt! Och idag skiner solen och det är tydligen varmt ute till och med! Och jag sitter inne och skriver uppsats :P

4 Vilma:

skriven

Åååh vad fint!

5 Amanda Halldan:

skriven

Så fint!!

6 Vajb:

skriven

Snyggt! :)

7 frida:

skriven

det där var assnyggt! älskar första bladet

8 Maja:

skriven

Fint! Jag tror bestämt jag måste prova på det där. Ska bara hitta mig lite fina blad först. :-)

9 Sriwanna Salomonsson:

skriven

Bra tips på diy projekt :D

Kommentera här: