DIY: skrivbordsförvaring / organiserare

OBS! Du vet väl att min blogg har flyttat? Du hittar den på: ATILIO.METROMODE.SE 
 
 
Hörrni, jag kunde alltså inte sluta tänka på den här fantastiska organiseraren som jag snubblade över i vintras. Enligt mig är den fullkomlig perfektion men att såga ut så många bitar i plywood som sedan ska bli helt raka plus fästas ihop på något vänster kändes som en alldeles för stor sak för mig. Jag är otroligt klumpig och att bara rita eller klippa ett rakt streck är något jag måste kämpa med.
 
Därför lät jag idén gro i mitt bakhuvud ett tag innan jag insåg att jag kunde göra en egen variant, som fyllde samma funktion men som bestod av lite andra delar.
 
Jag använde mig av en måttebeställt plywoodskiva, lite av det nätet jag använde till den här förvaringslådan, en bit rundstav, två konservburkar, en kvittorulle, en klämma och ett provrör.
 
För att få allt på plats använde jag en borrmaskin för att borra hål till alla sakerna och ståltråd för att fästa dem. Till kvittorullen och provröret skar jag dessutom till små bitar av läder för extra dekoration. För att göra hål i konservburkarna använde jag en skruvmejsel och en hammare. Tricket för att burkarna inte ska knycklas ihop när man bankar hål i dem är att man först fyller dem med vatten och sedan ställer dem i frysen tills vattnet förvandlats till is. Då är det fritt fram att banka loss och ändå behålla formen. Eftersom jag ju gjort ett skrivbord som jag valde att behålla i trä sprayade jag organiseraren med vit färg för att inte få för mycket bastukänsla i mitt rum.
 
Jag borrade alltså små hål där jag med ståltråd fäste alla de grejer som behövdes för min förvaring. Till rundstavarna gjorde jag ett större hål och stack helt enkelt bara i dem där.
 
Syftet var framför allt att få lite förvaring till mina anteckningsböcker, pennor och en rulle där jag kunde skriva dagens alla göromål. Jag tycker inte om när sakerna ligger och skräpar på skrivbordet utan behöver ordning och reda. Men jag lämnade även tillräckligt mycket plats för att kunna klistra på viktiga och peppande meddelanden och små lappar på saker jag ska komma ihåg.
 
Älskar djurkalendern som jag fick av instagram och varje dag får jag kika på ett nytt och härligt husdjur som tokar sig på bästa sätt. Idag är det en lejonhund <3
 
Klart! Är så nöjd med resultatet och nu ska här planeras och skapas utan någon som helst känsla av stök.
1 hanna, förbanna:

skriven

men ÅH VAD SNYGGT! Ska spara det här till vårt kommande kontor! :D

2 josefine:

skriven

åh, blev ju superfint! tyckte inte att den bilden du refererade till var så himla snygg, din blev mycket bättre!

3 Petra:

skriven

Två kommentarer på samma dag, men WHATEVER. Så FRUKTANSVÄRT smart och snyggt! Speciellt kvittorullen. Cleverrrrrrrr!

4 Sara Holmberg:

skriven

Du är ett (kreativt) geni. Basta.

5 angelicasvarld.blogg.se:

skriven

Duktig du är! Så kreativ !!

6 Malin:

skriven

Helt underbart fin! Länge tänkt på något liknande så tack för inspirationen :)

Svar: Ja men do it, blev så nöjd :D
Sandra Lundin

7 Julia Alvina:

skriven

Riktigt, riktigt snyggt!! Nu ska jag inte sätta igång att göra fler grejer, utan kanske mer tvärt om, göra mig av med grejer, men detta behåller jag i minnet för framtiden!

8 Klara Amanda:

skriven

Aah, blev ju så fint! Supersmart med gallerförvaring också, så att man kan se vad man gömt för saker i de olika facken! Brukar glömma vad jag lägger i vilka lådor, hehe...

9 Matilda:

skriven

JÄKLAR! Så snyggt! Har så mycket saker som dräller runt på skrivbordet, men något i stil med detta är ju guld värt!

10 Mikaela:

skriven

Fantastiskt fin den blev! Tycker också bättre om din än om inspirationen :) Och så fin mumin-anteckningsbok!

11 Alicia - Alicia And StuffA:

skriven

Va duktig du är, och vilken bra idé! Blev superfint :)

12 Longevity - en blogg om hälsa:

skriven

Tack. Ja hon blev superglad!

13 Fredrikapåvinden:

skriven

Åhh vad fin och smart hööru! Tycker nog din till och med blev snyggare om en får säga så. Jag tycker det är fint att alla prylar får synas liksom. Lyssnade föresten på ditt senaste poddavsnitt. Sååå braaaa <3 Heja, heja dig!

14 Emily:

skriven

SÅ fantastiskt fin!!

15 Alexandra Sidgwick:

skriven

Men alltså jag smäller av!! Du är så sabla duktig :)

16 Jenny Olofsson - En Vintage Saga:

skriven

Åh men helt underbart ju! Så snyggt och praktiskt :D

17 Alexandra:

skriven

Supersnyggt ju!!

18 Malin:

skriven

Grym grej att bygga ihop när skaparandan faller på! Jag är full av byggarlust kanske blir det en sån här! Tack för tipset.

19 Vicky:

skriven

din himla übermensch!!!

20 Maria Ekblad:

skriven

Åh älskar provröret! Den blev superfint. Men kul att jag i en sekund tänkte "har hon hängt upp en toarulle!?" innan poletten trillade ner. Haha, vi skyller på att jag var trött och trög. :D

21 Vajb:

skriven

Ja, visst är det skönt att få undan grejorna :) Och du fick ju till en riktigt snygg och praktisk förvaring!

22 Linnea :

skriven

Jättefint och smart! Tycker så mycket om detaljen med den lilla provrörsvasen.

23 Matilda Holmqvist:

skriven

Wow så himla smidig förvaring! Det här ska jag komma ihåg när jag så småningom ska börja organisera kring mitt skrivbord.

Svar: Vad roligt att du gillade det :) jag blev supernöjd!
Sandra Lundin

24 sofiamilk:

skriven

Jävlar i min låda vad SNYGGT!!

25 corneliaeriksson.blogg.se:

skriven

Så himla fin den blev! Längtar IHJÄL mig tills jag och J har ett ställe där vi har plats att inreda precis som vi vill, våra 37 kvadrat ger inte direkt oändliga möjligheter till skrivbordshörnor och mysiga ställen att kura ihop med en bok osv... Men tills det blir verklighet är det ju väldigt trevligt att drömma fritt kring vårt hus.

26 Elin:

skriven

Vilka fina bilder! Riktigt smart sätt att få ordning och reda på:)

27 Patricia♔ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ:

skriven

Du är så himla bra. Din variant blev så himla snygg!

28 Ida - foto & häst:

skriven

men åhhh så snyggt och praktiskt, väldigt lätt att göra med ju :D Älskar när man tar saker som man har hemma och gör massa fint med det, så smart!

29 Iz:

skriven

Jättesnyggt, bra gjort

30 Cecilia Johansson:

skriven

SNYGGT OCH SMART!:O

31 agnes:

skriven

men gudars så fint!

32 Cecilia Par:

skriven

Gu vilken smart - och fin - grej!

33 Titus Skertchly:

skriven


No more paying thousands of dollars for ripoff online advertising! I've got a method that costs only a minute bit of money and generates an almost infinite volume of web traffic to your website

Check out our site now: http://www.organic-traffic-forever.xyz

34 Jaimie Newcomer:

skriven


Quit paying thousands of $$ for ripoff Facebook advertising! Let me show you a system that requires only a very small bit of cash and delivers an almost indefinite amount of web visitors to your website

For all the details, check out: https://bit.ly/free-traffic-always

35 Tom Gilbertson:

skriven

No charge advertising for your website here: https://bit.ly/ads-for-completely-free

36 Shantell Rickett:

skriven

Advertise your site without cost here!: http://www.post-free-ads.xyz

37 Fredrick Secrest:

skriven


Have you had enough of expensive PPC advertising? Now you can post your ad on thousands of advertising websites and it'll only cost you one flat fee per month. These ads stay up forever, this is a continual supply of organic visitors!

To get more info take a look at: http://www.permanent-web-links.xyz

38 Gwen Fain:

skriven


Sick of wasting money on PPC advertising that just doesn't deliver? Now you can post your ad on 1000s of ad websites and it'll cost you less than $40. These ads stay up forever, this is a continual supply of organic visitors!

Get more info by visiting: http://www.permanent-web-links.xyz

39 Vicky Isaachsen:

skriven

Promote your site free here!: http://www.completely-free-ad-posting.xyz

40 Annabelle Clore:

skriven

Are you looking to promote your website for totally free? Check this out: http://bit.ly/post-free-ads-here

41 Daryl Chatterton:

skriven

Promote your site for free here!: http://www.completely-free-ad-posting.xyz

42 Valerie Lorimer:

skriven

Want more visitors for your website? Get hundreds of keyword targeted visitors directly to your site. Boost revenues super fast. Start seeing results in as little as 48 hours. To get info Have a look at: http://www.easy-web-traffic.xyz

43 Betty Blacklow:

skriven


Tired of paying for clicks and getting lousy results? Now you can post your ad on thousands of advertising websites and you only have to pay a single monthly fee. Get unlimited traffic forever!

For all the details, check out:
http://www.ads-that-stay-up-forever.xyz

44 Georgiana Reinhart:

skriven

Do you want to promote your business on tons of online ad sites monthly? One tiny investment every month will get you almost unlimited traffic to your site forever!

For all the details, check out: http://bit.ly/no-cost-traffic-4-your-site

45 Dolly Loftis:

skriven

It is possible to advertise your site absolutely free!

Take a look at this amazing list consisting of the most popular website directories at this page ::>http://bit.ly/directory-of-free-ad-websites

46 Dora Thiel:

skriven

Good evening, I was just visiting your website and filled out your "contact us" form. The "contact us" page on your site sends you messages like this to your email account which is why you're reading through my message right now right? This is the most important accomplishment with any kind of online ad, making people actually READ your ad and that's exactly what I just accomplished with you! If you have an advertisement you would like to promote to lots of websites via their contact forms in the US or to any country worldwide let me know, I can even focus on your required niches and my pricing is super reasonable. Reply here: [email protected]

I don't want to get these messages https://bit.ly/2XO7Wdg

47 Bernadette McCabe:

skriven

How would you like to promote your website for free? Have a look at this: https://bit.ly/ads-no-cost

Kommentera här: