En mixlista

Hur mår du?
Mår egentligen bra men har sån extrem huvudvärk varje dag nu pga vätskebrist som jag ju orsakat mig själv. Dricker kanske två koppar kaffe om dagen och i snitt ett eller två vanliga glas vatten bara. Inte okej :(
 
Vad är det bästa med måndagar?
Att man får börja om igen. Att det finns en hel vecka som ligger framför en och att man själv kan bestämma vad den ska innehålla. den här veckan är ju dessutom lite kortare så har man ett tråkigt jobb kan ju den här måndagen vara första nedräkningsdagen inför en härlig ledighet :)
 
Vad ska du göra imorgon?
Spela in pod klockan sju på morgonen med en kille i Hollywood och sen laga supergod mat innan det är dags att kila iväg till jobbet.
 
Ett citat som passar dig
I'm happy just because I found out I am really no one (då försvinner liksom all ångest för att man eventuellt gjort bort sig eller vad man nu nojjar över)
 
Fyra tvprogram du gillar att se
1. Alla är fotografer
2. Familjen Annorlunda
3. Trädgårdsmåndag
4. Svett & Etikett
 
Nämn något som gjorde dig glad igår
Att vi hade en sån där fixardag och städade hela lägenheten plus tvättade upp all tvätt, sen köpte vi pizza och därefter tog hela familjen (alltså vi plus katterna) en tupplur i sängen trots att klockan redan var 17.30
 
Vad gjorde du för 15 min sedan?
Släppte ut katterna i det gråa vädret
 
Det sista du sa högt?
Ja tack, det får du gärna göra (som svar på Viktors fråga här nedan)
 
Det senaste någon sa till dig?
Ska jag ta med kaffe upp till dig?
 
Fyra städer du bott i
1. Helsingborg
2. Göteborg
3. Anderstorp

4. Jönköping
 
Vad är det för färg på din ytterdörr?
Den är mörkbrun men varför är den det egentligen? Borde verkligen måla insidan kom jag på nu.
 
Vad är det för väder hos dig nu?
Grått och regnigt

Godaste glassmaken?
Typ allt som inte är choklad. Men främst kanske chunky monkey från Ben & Jerry's eller Mint Leaves & Chocolate från Häagen Dazs

Tre filmer du gärna ser om och om igen
1. Into the wild
2. Fight Club

3. Eternal Sunshine of the Spotless Mind
 
Vad stör du dig på just nu?
Att jag hade så ont i ryggen när jag vaknade idag + alla människor som lägger till en på facebook när man kanske sa hej för 11 år sedan.

Fyra jobb du haft
1.
Bartender
2. Barnflicka & dagmatte
3. Reklamutdelare
4. Lagerarbetare på KappAhl
 
Har du varit tvungen att använda uniform i något jobb? 
Ja, på de olika äldreboenden jag har jobbat på. Måste väl räknas som uniform ändå va? När jag jobbade på Sticky Fingers fick vi arbetskläder som bestod av jeans och linnen från Tiger - sån lyx!

En låt som du gråter till
Lyckliga gatan av Anna-Lena Löfgren

Det senaste du skrattade åt
Den här roliga och skeptiska minen på Gösta

Fyra platser du åkt på semester till
1. Barcelona
2. Agistri
3. Cypern
4. Makedonien
 
Drömmer du mardrömmar?
Det händer ibland att jag vaknar av att jag gråter i sömnen. Men jag har faktiskt haft en slags mardröm som förföljt mig hela livet men det är mer en färg, känsla och textur än vad det är en konkret dröm. Så jag förstår inte riktigt vad den vill mig men otäckt är det i alla fall!

Vad ser du om du tittar till vänster?
Den här väven.
 
Har du vunnit en prispokal någon gång? 
Ja, när jag och mitt kompisgäng uppträdde som Spice Girls på stan i Helsingborg för en sisådär 18 år sedan eller något.


Vad har du på dig just nu?
Ett par pyjamasbyxor och en filt för jag ska strax hoppa i badet

Vad var det senaste du handlade? 
Vit sprayfärg, några terakottakrukor och kaktusar. Eller nej, jag var ju på loppis i lördags och handlade nya pinnstolar och ett par superfina vårskor.
 
Vilket var ditt bästa ämne i skolan?
Svenska för att det var lättast och hundlektionerna för att de var roligast
 
Bästa grönsaken?
Egenodlade tomater alla dagar i veckan
 
Fyra saker du ser fram emot
1. Att få skörda den första rabarbern i min trädgård
2. Att få åka till Köpenhamn i maj
3. Att åka till Stockholm i april
4. Att lägga fotografverksamheten på hyllan ett tag och fokusera på andra roliga grejer (ska helt ärligt erkänna att jag aldrig någonsin har velat jobba som fotograf. Tycker att själva fotandet är roligt men får så mycket ångest över att leverera att jag hellre enbart gör det för mig själv och de uppdrag jag tycker verkar passa mig)
 
Något du vill ha i present:
En snygg och praktisk väska eftersom jag inte har någon (= alla kort, pengar, kvitton m.m är nerknölade i fickorna på min jacka) och de här underläggen.
 
Vad gör dig glad?
Utflykter <3
 
Onödigt lifehack som gör livet lite lättare?
Att lägga kvittot som man ändå vill slänga (mm vet är dålig på att hålla reda på sånna grejer) direkt i påsen som man sedan ändå återanvänder som skräppåse. På så sätt är det ju redan slängt direkt i butiken. Bra!
 
Om du skulle skaffa ett djur, vad skulle det vara?
En kanin! Är så sugen på en långhårig och söt liten skuttande varelse. Vi har ju plats att  ha den ute i bur på altanen men är så rädd att mina katter ska käka upp den :(
 
Bilderna är från förra året och listan är ihopskrapad från tre olika som jag hittade hos Sandra och Agnes.
1 Klara Amanda:

skriven

Mmm, dina filmer där <3 Tredje är lika märklig som den är fin.

2 LisaMarie:

skriven

Kul med listor! Håller med om att Göstas min var himla speciell :p Och åh att måla om insidan av ytterdörren står högt på min att-göra-lista också. Är så pepp och har googlat massor på såna bilder för att få inspo.. Inte helt bestämt färg en dock ^^

3 elise:

skriven

wow du har exakt samma glassmak som mig! köper typ ENBART chunky monkey eller mint leaves :D

Svar: Haha alltså jag blev så löjligt glad av din kommentar. Bästa smakerna ju. High five!
Sandra Lundin

4 henrietta:

skriven

fin lista! tycker så mycket om att läsa såna här blandade listor om mina favoritbloggare för en får nästan alltid reda på något nytt!

föll handlöst för fotografiet på hästmulen förresten! så fin känsla i den. du säljer inte prints eller så på dina alster?

angående kaninen - jag har haft kaniner och katter ihop och det har alltid fungerat jättebra. de har antingen blivit goda vänner eller så har katterna nästan varit lite rädda för den och alltid hållit sig på respektfullt avstånd. tror inte att det ligger i katters natur att äta upp djur som är nästan lika stora som dem. det skulle nog vara mer riskabelt att skaffa t.ex. en råtta eller mus. men ja, du känner ju förstås dina katter också! det var bara min erfarenhet. :)

Svar: Haha nu lät det ju som att mina katter är värsta mördarmaskinerna när du skrev att jag säkert känner mina katter bättre ;) har hört om flera familjer som har både katt + kanin så min rädsla är säkert knte befogad. Det kanske blir en kanin någon gång då :)

Angående prints så säljer jag bilder om de efterfrågas men jag är inte helt säker på att jag har kvar den här i hög upplösning :(
Sandra Lundin

5 ISA:

skriven

Vilken kul lista. Måste lämna en lite nördig kommentar men jag gillar verkligen layouten på dina inlägg eller vad man ska säga. Det är lättläst, bra stil och tydligt. Vinnande koncept tydligen eftersom vi är många som trillar in och fastnar här ;) kram!

6 Julia Alvina:

skriven

Bra lista! Älskar listor! Riktigt bra filmsmak har du också, mmmh filmer. Och det där citatet alltså, den himla låten, Bright Eyes. Morbidt nog är den med på min flyga flygplan-lista på spotify. Det är nåt med att känna att man är så himla liten egentligen. Betryggande på något sätt ändå.

7 Maria Ekblad:

skriven

mitt bästa life-hack är hörselkåpor ovanpå hörlurarna när jag dammsuger. Så kan man lyssna på podd samtidigt som man gör det här supertråkiga!

8 väderkarta.se - Klart Väder:

skriven

I dag: Ett nytt lågtryck kommer in söderifrån
Regnet i söder drar bort österut under dagen och på samma sätt har vi snöfall i norr som flyttar sig bort mot nordost. Men ett nytt lågtryck drar in söderifrån och det gör att vi får mest regn i Svealand och östra Götaland. Solchanser finns dock efter regnet över västra Götaland. I norr blir det mest uppehåll och mulet. Lätt snöfall kan falla ur molnen i Norrbotten.

9 Stina - Tillvaron.se:

skriven

Så himla fin lista! I motsats till många andra här bland kommentarerna brukar jag tycka att listor oftast är rätt tråkiga, att de upplevs som utfyllnad. MEN denna var så himla härlig och med genomtänkta svar älskar den! Kanske kopierar den lite skamlöst någon gång framöver, eller gör en egen genomtänkt mix någon gång :)

10 Sarah:

skriven

Vilken trevlig lista! Kopierade den rakt av :).

Jag har en fråga! Var kommer ditt bloggnamn ifrån? Har funderat "jättemycket" på det, hehe.

Glad måndag!

Svar: Haha helt befogat fundering tänker jag. För att dra en lång historia lite snabbt så är det ett spansk mansnamn som ett av våra fadderbarn hette. Jag älskade namnet och i mina tonår började jag skriva dikter och dagboksinlägg till en fantasiperson som hette atilio. När jag skulle starta bloggen funderade jag länge på ett namn och kom fram till att det skulle vara fint att skriva för atilio igen, för om ingen vill läsa kunde jag ju alltid skriva för honom :)
Sandra Lundin

11 josefine.:

skriven

haha blev så full i skratt av sista meningen, om att du var rädd för att dina katter skulle käka upp en eventuell kanin. inget illa menar, förstår din rädsla, det lät bara så roligt i mitt huvud. så makabert liksom ^^

http://josefinelaul.wordpress.com

Svar: Haha inser nu i efterhand att min rädsla kanske inte är helt befogad ;)
Sandra Lundin

12 Sofia:

skriven

Fina bilder! :)

13 Charlotte - Stories by me:

skriven

Skön lista :) Står "lista" på min bloggplanering idag men det blev en kalenderbakgrund jag delar med mig av istället :)
Kanske blir en lista också ;) man vet aldrig. Ska komma ur magsjuketräsket först. Ha en fin dag!!

14 Jessan:

skriven

Men vaa, har du bott i Anderstorp!? Var det när du bodde i hus? Själv är jag uppvuxen i Gislaved :)

Svar: Ja, precis :) Vad knasigt! Världen är verkligen så otroligt liten :D Var det länge sedan du flyttade därifrån?
Sandra Lundin

15 Jessan:

skriven

Haha ja världen är verkligen liten! Jag bodde i Gislaved till 2007, då flyttade jag till Jönköping där jag bodde till 2010. I GBG bodde jag mellan 2010-2013 och nu har jag snart bott i Halmstad i två år :)

Svar: Haha men vad kul! Då missade vi varandra i jönköping men bodde i göteborg under samma år i alla fall :D
Sandra Lundin

16 Jessan:

skriven

Ja det känns som vi följts åt i våra städer men med lite olika år :) Och nu bor vi ju båda i lite mindre städer, synd bara att de inte ligger närmre :)

Svar: Ja, det tycker jag med :)
Sandra Lundin

17 Fredrikapåvinden:

skriven

Vad kul att du jobbat på Sticky fingers! I höstas var det vårat torsdags-öl-häng-ställe. Vi satt på deras uteplats och drack öl, pratade om livet och rökte. Det var fina kvällar.

Kommentera här: