En dag på resande fot

OBS! Du vet väl att min blogg har flyttat? Du hittar den på: ATILIO.METROMODE.SE 
 
20150607_8256
20150607_8252
I torsdags åkte jag tåg och buss i sammanlagt sex timmar men dagen innan resan påbörjades passade jag på att spela backgammon och äta kladdkaka med Viktor. Längtar tills vi kan göra allt det här på vår altan istället.
 
20150607_8176
Det ser ju ut som sommar ute med lupiner, hundkäx, midsommarblomster, vallmo och smörblommor vart man än vänder blicken. Men det blåser storm nästan varje dag och då spelar det knappt någon roll hur mycket solen skiner.
 
20150607_8199
Första stopet på min lilla resa var Göteborg där jag satte mig på stadsbiblioteket för att äta lunch och jobba lite.
 
20150607_8196
De hade en utställning i källaren som visade små miniatyrvärldar och jag tycker att dessa påminde så mycket om Underbaraclaras söner :)
 
20150607_8178
20150607_8190
Efter ett jobbmöte och en promenad genom staden satte jag mig på bussen mot en annan, för mig, välbekant stad.
 
20150607_8236
Nämligen min hemstad Helsingborg. Önskar att jag hade kärlekskänslor för det här stället, men vi kommer inte så bra överens :(
 
20150607_8209
Det gör jag däremot med min mamma så vi styrde stegen mot den nyöppnade appstyrda tapasrestaurangen Pinchos.
 
20150607_8232
Vi delade på massa goda rätter och åt chokladfondue till efterrätt <3
 
20150607_8240
Sen åkte vi hem till min äldsta lillasyster där mammas man plus mina bröder mötte upp oss. Vi spelade spel och tittade i fotoalbum. Hittade så roliga bilder på mig och Viktor från min andra systers student. Måste visa någon dag!
 
20150607_8247
Sen sa vi godnatt till Emilia och efter det lät jag kameran vila till dagen efter då tjejen på bilden sa "fota mig" stup i kvarten. Men de bilderna tar vi en annan dag!
1 jessica:

skriven

Coolt med en appstyrd restaurang!

Men undrar över detta; "Älskar att jag hade kärlekskänslor för det här stället, men vi kommer inte så bra överens :("
Ska det inte va "önskar att.."? :)

Blev lite förvirrad :')

Svar: Haha ja jag skrev fel, menade såklart önskar ;)
Sandra Lundin

2 Anna María:

skriven

Så himla gott med tapas!! Jag har varit i Helsingborg typ två gånger och det är i alla fall en himla vacker stad.

3 Mikaela:

skriven

Appstyrd? Hur då, berätta! Blev så nyfiken!

Svar: Ja alltså hehe det är ju ingen app som styr restaurangen i sig så jag kanske skrev lite luddigt men man beställer allt via en app i telefonen. Den talar om när maten är färdig så får man gå och hämta den vid köket och så betalar man via appen när man är klar :)
Sandra Lundin

4 annelie:

skriven

mums för kladdkaka =)

5 ISA:

skriven

tääänk vad tekniken för oss framåt nu va! Appstyrt! allt är så smidigt :) Och täääänk att du är skåning! :O eller visste jag det? hehe. kramsi

6 Linda:

skriven

vackra bilder!:D

7 Minna:

skriven

Dina bilder är ju otroliga! Föll speciellt för trapp bilden! :D

Svar: Vad glad jag blev för din kommentar, tack!
Sandra Lundin

8 Sofia:

skriven

Fina bilder! & mysigt det ser ut! :)

9 Charlotte:

skriven

Tack! :) Säg till nästa gång du kommer till Göteborg. Hade varit roligt att ses :)

10 josefine:

skriven

jag har ätit på pinchos i göteborg, och det är ju helt sinnessjukt gott! och så blir en ju lite imponerad över att den är appstyrd

Kommentera här: