Recept: watermelon Popsicle

OBS! Du vet väl att min blogg har flyttat? Du hittar den på: ATILIO.METROMODE.SE 
 
 
Wow, vilken värme! Jag klagar inte eftersom jag har semester och därför kan svalka mig på alla möjliga sätt. Förutom alternativ som ett dopp i sjön, att hålla sig i skuggan eller att stanna inomhus så är glass en stor favorit. Allra godast blir det med något riktigt isigt och eftersom jag hittade en vattenmelon på några kilon i kylen tänkte jag att watermelon popsicles (ja, det låter bättre på engelska helt enkelt!) skulle sitta fint. Den första omgången glassar smakade dock inte så mycket och efter lite mixtrande kom jag fram till en smak som inte bara innehöll vattenmelon, men de får heta så ändå!
 
För att göra dessa glassar mixade jag bara ihop ovan nämnda melon med ett gäng smultron, citronjuice, kokosflingor och några myntablad. Sedan frös jag in det i formar i frysen över natten. De blir små härliga och fruktiga glassar som passar perfekt strax efter frukost när värmen redan har hunnit göra en yr i skallen. Ät och njut så återkommer jag med ett gäng andra sorter så fort jag hunnit testa dem. Är det semester så är det ;)
 
1 Sabina :

skriven

Oj, vas fina dom blev! Smart att du hittade en lösning. Jag måste bara köpa och sen prova :) duktig du är 😘

2 Sabina :

skriven

Oj, vas fina dom blev! Smart att du hittade en lösning. Jag måste bara köpa och sen prova :) duktig du är 😘

Svar: Tack finaste du! <3
Sandra Lundin

Kommentera här: