cykelutflykt, pannkakor i skogen och ett tomt kylskåp

OBS! Du vet väl att min blogg har flyttat? Du hittar den på: ATILIO.METROMODE.SE
 
20150522_5560
Hej! Förra torsdagen såg jag ut såhär. Jag hade arbetsdag hemma i några timmar först och skulle sedan på möte i grannbyn.
 
20150522_5637
Det är mycket möten nu i mitt nya jobb (ni är många som önskar ett inlägg om det och det kommer snart, lovar!) och det gör mig så peppad. Eftersom jag inte har körkort hoppade jag upp på cykeln och trampade iväg.
 
20150522_5607
Min riktiga jobbdag skulle inte börja förrän mötet startade och smart som jag var begav jag mig hemifrån hela två timmar tidigare än så. Jag menar, man vill ju inte cykla runt i den här idyllen utan att få ta kort.
 
20150522_5787
Jag njöt av att slippa jackan och bara cykla under majsolens värmande strålar.
 
20150522_5648
Såg ett rådjur vid en bäck och förbannade bilen som kom och skrämde bort den precis innan jag hann knäppa en bild.
 
20150522_5651
20150522_5664
20150522_5655
Skrev på riktigt en novell i mitt huvud under de här två timmarna och jag märker hur stor inspirationskälla naturen faktiskt är för mig. Förr brukade jag ta med mig lite pyssel ut i skogen och sitta där och skapa i några timmar.
 
20150522_5698
Men en annan sak jag fortfarande gör med jämna mellanrum är att ta med mig lunchen ut. Här hade jag precis hittat en glänta som passade perfekt för ändamålet.
 
Untitled-1
Och så dukade jag upp mina amerikanska pannkakor med blåbär, lime och granskottsirap.
 
20150522_5681
När jag ätit upp cyklade jag vidare förbi den här lilla ursöta busskuren. Önskar så att mina framtida barn kommer stå och vänta på skolbussen såhär.
 
20150522_5734
Utbytte tankar och idéer i det här härliga föreningshuset och nu är jag så otroligt sugen på ingå i tusen olika studiecirklar. Har ni deltagit i en någon gång? Tänkte att jag skulle övertala någon som vill leda en om analogt fotografi och som kan fixa ett mörkerrum och allt så man kan framkalla själv. Låter väl kul?
 
20150522_5769
På vägen hem stannade jag till vid fårhagen eftersom de gick ute med sina lamm. Alltså, vill så himla gärna ha djurbebisar. Jag och Viktor pratade om det en gång när vi var ute och gick. Vi fick lista vilka tre djur vi skulle ha om de alltid var bebisar. Vilka skulle ni välja? Jag valde bland annat giraff. Alltså tänk vad gulligt om jag hade en bebisgiraff med på mina promenader <33
 
20150522_5794
Plockade även med mig de här blommorna. Det må se ut som en vacker liten bukett men är faktiskt ramslök. Kastade mig av cykeln när jag såg dem växa bland träden! Man kan äta allt på den växten och de smakar som en blandning mellan vitlök och gräslök ungefär.
 
20150522_5797
Eftersom vår kyl gapade såhär tomt (typ det mest deppiga jag kan tänka mig) fick jag improvisera lite.
 
20150522_5805
Så jag marinerade blommorna i olivolja och citronsaft tillsamans med salt, peppar, hemmagjort örtsalt och fetaost.
 
i
Sen kokade jag bara pasta och blandade ihop allt. Ser kanske inte mycket ut för världen men var dögott!
 
20150522_5818
Jag smet iväg på en liten konsert som kulturskolan satte upp och efter att ha hört elever sjunga så fint till Håkan Hellström och Taylor Swift kom jag hem och hittade den här lilla ugglan utanför.
 
´20150522_5820
Inne låg Gösta och jäst i sängen. Tänk att han och Leeloo är så annorlunda trots att de är från samma kull, fint!
 
20150522_5824
Jag vek in lite tvätt och sen gjorde jag honom sällskap. Låg och läste samtidigt som regnet slog mot rutorna. Älskar att maj är såhär lynnigt, sol och regn om vartannat. En bra vår!
1 emelie:

skriven

Oj vilken dag! :) jag är nöjd om jag orkar gå ut med Luven efter en arbetsdag ;) fina bilder som alltid.

2 elise:

skriven

waaah, hade ingen aning om att man kunde äta hela ramslöksgrejen, även blomman! så himla intressant, lär mig massor av dig.

3 Liselott:

skriven

Sååå vackra bilder på en underbar natur!!
Ja, så klart på allt det andra också ;) På en vacker tjej och gulliga dunbollar <3
Kul också det där att tänka dig kommande med en griaffbebis :-D
Skratt Skratt !!

Svar: Haha ;) puss!
Sandra Lundin

4 Jofesin:

skriven

Studiecirklar är bäst! Jag har gått på en i balett, och själv varit ledare för en i gitarr. Väldigt avslappnat och mysigt sätt att lära sig något nytt på! När en är pensionär alltså....då ska jag cirkla.

5 Carolina:

skriven

Tycker att det är så fint att du verkar trivas så himla fint i ditt eget sällskap. Att du far ut och cyklar i flera timmar och äter lunch själv ute i skogen. Det är fint! Det måste tyda på någon slags styrka inom dig - många är ju annars så beroende av att hela tiden ha någon med sig på sina upptåg :)

6 C'est la vie:

skriven

Det var synnerligen en effektiv och vacker dag Sandra. Tack för att du delade med dig av bilderna, du är en fena på att fota. Hade ingen aning om att ramslök kan växa i det vilda :-)

7 Vajb:

skriven

Vilka underbara naturbilder! Gillar busskuren! :)
Häftigt att du tar dig ut i skogen med lunchen. Låter ju supernice. Måste prova nån dag....

8 Hey Emelie:

skriven

Så fina bilder i det här inlägget! *håller ihop tummen och pekfingret till en ring och spretar med de andra fingrarna*

9 Linnéa Thell Jansson:

skriven

Vad fin du var i rött läppstift Sandra!!

10 ISA:

skriven

haha för mig var det där ett fullt kylskåp ;)
Verkligen vackert sandra, ser så rofyllt ut. Kan tänka mig att en sån cykeltur gör gott för själen!

Svar: Haha men svårt att komponera ihop en bra rätt med yoghurt, ketchup, majonäs osv ju ;)
Sandra Lundin

11 VisaLiza:

skriven

Härliga bilder! Har länge tänkt att jag måste testa det där med granskottssirap. Får se om jag lyckas hinna med att plocka granskott imorgon. När det gäller studiecirklar så kan jag med säkerhet hävda att det är något riktigt bra oavsett ämne. Gick min första för tjugo år sedan och har hunnit med ett gäng ämnen sedan dess. Kramar Liza

12 Stina - Tillvaron.se:

skriven

Vilken härlig dag och vilken sjukt ambitiös lunchdukning mitt i skogen - men som sagt oerhört vackra bilder!
Jag har gått ledarutbildningar via studiecirklar, hade varit kul med någon fotorelaterad också!

Svar: Haha det var ju bara för att jag skulle fota den till receptet ;) Åh, spännande! Vad är det för ledarutbildningar?
Sandra Lundin

13 Mia Söllwander:

skriven

Alltså det är ju så livet ska levas! När det handlar om att njuta i vardagen så känns som att du sätter huvudet på spiken här. Grattis till allt roligt som händer dig och alla möten du måste gå på :)

Svar: Eller hur! :) Tack snälla för dina fina ord :)
Sandra Lundin

14 Alicia:

skriven

Alltså så jädra härlig dag! Och vilken cykeltur <3 Men framför allt älskar jag din tröja!!!!!!!!

15 Ebba Molin:

skriven

Åh så himla vackra bilder! Och ditt leende är ju så fint... Kram

16 min tekopp:

skriven

Underbara bilder! Jag kör på den långa versionen av granskottssirapstillverkning och har en liten burk ståendes i ett solvarmt fönster, väldigt tålamodskrävande men ska bli SÅ spännande att smaka framöver.

Trevlig helg!

Agneta//mintekopp.se

17 Jessan:

skriven

Alltså. Sverige i maj kan vara den absolut finaste månaden! Tyvärr har den varit på tok för kall här i Halland!

18 Simone i Berlin :

skriven

Så bra du är på att göra saker ensam. Jag är så himla dålig på det och tänker att nästan allt blir tråkigt om en gör det själv :/

Och grymt härliga bilder!

19 Charlotte - Storiesbyme.se:

skriven

Vad mysigt det såg ut :) Ha en fin måndag!

Kommentera här: