Upcycla din garderob #2

Nu har jag rotat fram ännu ett plagg i min garderob som jag hållt fast vid i flera år trots att jag aldrig använt det. Från början var det en byxdress som jag hittade hos min mormor. Supersöt, visst men med en passform som inte var smickrande på mig. Den kanske hade suttit fint på någon annan men jag kunde inte med att ge den vidare och därför har den (efter ett misslyckat försök att sy om den till klänning) bara blivit hängande i garderoben.
 
I videon visar jag hur jag på tio minuter förvandlade klänningen från ett sorgligt tygstycke till en älskad top. Det hände något med bilderna jag la in i videon så de ser lite skruttiga ut, men som kompensation bjuder jag på ett bonustips i slutet. Hoppas att ni gillar det!
1 Maria Ekblad:

skriven

Åh vad fin den blev :D Och fint att du tog tillvara på den för som du säger, tyget är ju verkligen jättefint. OCH gillade verkligen din outfit på sista stycket, med den ljusa koftan kombinerat med den gamla. :)

2 Maria Ekblad:

skriven

Och snart har väl din blogg 1årsjubileum va :D

3 Matilda:

skriven

Åh vad det här inspirerar till att rota fram de där halvtrista paltorna man har liggandes i garderoben!

4 Linnea :

skriven

Det är så roligt att du börjat göra videos! Superkul och inspirerande att titta på!

5 Lotta:

skriven

jättefint ju!

6 lovisa:

skriven

<3

mina koftor blev också så, innan jag insåg att... wait a minute, det går ju inte att torktumla? nu kanske du är mer streetsmart än vad jag var när jag var 20 och nyss flyttat hemifrån, men OM du nu torktumlar så gör inte det :)

Svar: Vi har inte ens torktumlare så det kan ju inte bero på det :/ Trist är det i alla fall!
Sandra Lundin

7 Linda:

skriven

så fin den blev! :) skulle gärna ha en sån jag med. ska flytta till en lägenhet snart med ett rum mer än vad jag hade innan. det nya rummet ska självklart ha en obligatorisk pysselhörna så att jag kan pyssla lika mycket som du! :D

Svar: Tack så mycekt! Men åh, vad roligt. Det är verkligen det bästa med att bo stort!
Sandra Lundin

8 Frida:

skriven

Vilken bra video! Smart att ta på sig kläderna på en gång, hade inte tänkt på det men brukar lägga in kläder som jag syr om i garderoben och sen använder jag det ofta inte ändå, ska tänka på det nästa gång :)

Svar: Ja det tycker jag verkligen är ett smart tips, do it :) Tack!
Sandra Lundin

9 Clara:

skriven

Aldrig sett video på dig tidigare och har ändå följt din blogg ett tag och ville bara säga att vad Otroligt Fin du är! <3 :) Ha en fortsatt trevlig kväll!

Svar: Vad roligt, blir ju en annan grej när det inte bara är bild. Tack så mycket för dina fina ord :)
Sandra Lundin

10 Malin:

skriven

Klart du fick beröm. Jättefint ju.

Svar: Åh, tack så mycket :)
Sandra Lundin

11 Denise:

skriven

Så fint det blev! Och vilken härlig röst du har! 😃

Svar: Tack :)
Sandra Lundin

12 ellen björktegen:

skriven

men så fin den blev! du är så duktig :D

Kommentera här: