Strandhäng i mars

Igår sken solen över Karlsborg så vi traskade iväg på nysopade gator för en liten utflykt i vårvädret.
 
Jag hade bevakat en handbollscup för tidningens räkning och kände att jag behövde byta sporthallen mot lite frisk luft. Därför styrde vi stegen ner till Vätterns strand där vi tänkte grilla korv.
 
Den här gången hade vi faktiskt med oss en engångsgrill istället för att göra upp egen eld. Det finns ju nämligen lite mer virke i skogen än på stranden så det var smart och smidigt.
 
Fågelspår i sanden och drivved som fick följa med hem.
 
Vättern är ju inte direkt känd för att vara speciellt varm men ge det tre månader så hoppar jag nog i ändå!
 
Det var skönt i solen men fortfarande lite mössväder för att inte frysa bort öronen.
 
Vi bor ju på en pytteliten landremsa som går mellan två sjöar och att alltid ha så nära till vattnet gör mig så lugn. När jag bodde i Helsingborg och Göteborg skrämde de starka vindarna från havet mig alltid men med sjöar är det en annan sak.
 
Måste förresten säga en sak apropå strumpbyxeklädda ben. Jag är världens mest klumpiga person och tar sönder det mesta jag har på mig eller äger överhuvud taget men dessa har jag minsann haft i tre år nu utan en enda skråma. De är från Wolford (ej spons) och är dyra som attsingen men uppenbarligen en riktig investering. Såg att de hade en outlet på sin sida där vissa är lite billigare så ja, ett tips till er!
 
<333
 
Inte varje dag man lägger upp en bild på sig själv när man äter korv men ja, såhär kan det alltså se ut när man är två personer som är inne i sitt eget ;)
 
När vi var mätta och glada traskade vi hem igen genom skogen där solstrålarna silade in mellan träden. Fin liten vårutflykt!
1 Linnéa Elisabeth:

skriven

Ser så himla mysigt ut! Vårkärlek ♥
Nu ligger mitt bidrag till monthly makers uppe på min blogg om du vill ta dig en titt! Så himla kul tema!

2 Julia Alvina:

skriven

Åh va härligt det ser ut!! Stranden på våren och tidiga hösten, det är något speciellt med att se ställen som är så kopplade till sommar i annan skrud. Vättern sen, min kärlek till denna sjö. Bodde på Visingsö några månader och hade typ den bästa tiden i livet. Saknar det så himla ofta.

3 Maria Ekblad:

skriven

Men så mysig utflykt! Jag är ju uppvuxen mellan två sjöar (inte alls lika stora som Vänern och Vättern haha) men gillar verkligen att ha sådant vatten omkring mig. Vad cool du ser ut på första bilden på dig :D

4 Klara:

skriven

Det är så himla härligt att komma ut nu när det börjar bli varmare. Ni måste ha haft det supermysigt! Strumpbyxorna där får jag ta och kolla upp. Drar maskor i mina alldeles för ofta :(

5 lisa:

skriven

Åh, va härligt det ser ut att sitta på stranden!
Här varnar dom för att det ska komma 1 dm snö..... =/

6 Anna [foto]:

skriven

Mysigt!

7 Maja:

skriven

Håller med om det där med att ha nära till sjön. Glad över att Växjö har en massa även fast vi inte verkar bo lika nära som ni. Och på tal om strumpbyxor. Jag kan verkligen tipsa om de här strumpbyxorna: http://vintagefabriken.com/produkter/accessoarer/swedish-stockings-black/
Ekologiska och jättesköna och känns riktigt hållbara (och inte så dyra heller). Jag brukar alltid ha hål i tån (även på tjocka) efter ett tag men de här har hållt i ungefär ett år nu och jag känner på mig att de kommer att hålla flera år till. :-)

8 Life of Johanna:

skriven

Just nu har jag en tävling på bloggen.

Kika in den här http://lifeofjohanna.se/tavling-i-samarbete-med-parlat-av-elin/ och se om den är något för dig!

Ber om ursäkt om du inte gillar såna här kommentarer. Passar på och önskar dig en trevlig söndag!

9 Hey Emelie:

skriven

Såg de här bilderna och utbrast till min käresta, som ligger här bredvid: "Om det är sol i påsk, kan vi grilla korv då?!". Blev SÅ sugen när jag såg de här bilderna! :D

10 Linda:

skriven

ser mysigt ut

11 ISA:

skriven

Ser så himla mysigt ut! Kan känna hur skönt det är med solen som värmer i ansiktet fast lite kallt i luften liksom. (kanske har helt fel, haha?)

Men! vem tusan tog korvbilden!? det är det stora mysteriet...

Svar: Haha dör på sista meningen :D
Sandra Lundin

12 Mikaela Puranen:

skriven

Så jäkla härligt det ser ut! Jag vill också bo nära vatten!!! Vi har ju i och för sig några små åar men det är verkligen inte samma sak, inte direkt så jag bara råkar hitta drivved där :P Men snart åker jag på fältkurs till västkusten och får vara vid havet hela tiden! :D

13 chrissy:

skriven

ahmehh va fint!! här hos mig regnade det hela dagen igår och idag :))

14 Carolina:

skriven

Så mysigt med utflykt! Jag älskar utflykter! Och vi har hela den bästa tiden framför oss! :)

Fint med drivveden. Ska bli spännande att se vad du ska hitta på med den. Såg ett fint pyssel nånstans på internet om att man kunde göra en fyrkant av drivved och sedan göra en luffarshackplan - det var snyggt och kul! :) Ha en fin måndag!

15 hanna, förbanna:

skriven

kan relatera till lugnet man får i själen när man befinner sig vid vattnet <3

16 corneliaeriksson.blogg.se:

skriven

Alltså vilken mysig stund! Och så klart vattnet är, alldeles underbart! Här är det SVINKALLT just nu. Har varit ute och gått 1,5 timme och är helt genomfrysen. Sitter hopkurad i soffan med datorn i knät som ett försök att få fläkten att värma mig, haha!

Kommentera här: