Källan avsnitt 22. med Jonna Jinton

Godmorgon!
Idag finns ett helt nytt och färskt avsnitt av Källan att lyssna på och gäst denna gång är ingen mindre än Jonna Jinton. Jag har inte följt hennes blogg så länge men när jag hittade till den föll jag pladask. Det är nämligen så att hon har gjort det som är min absoluta dröm; att bara ta mitt pick och pack och flytta ut i skogen. Att hon dessutom har en härlig inställning till livet, jobbar inom flera olika kreativa områden och var lik mig på så många punkter gjorde inte samtalet sämre precis :)

Idag är det tyvärr inget försnack i podcasten eftersom min dator valde att strula för mycket när jag skulle lägga upp avsnittet. Men själva intervjun är som den ska och ni hittar den här, via iTunes eller i er podlyssnarapp.
 
En annan nyhet är att en tjej som heter Sandra Berg från och med nu sköter facebooksidan som förhoppningsvis kommer sjuda av aktivitet inom en snart framtid. Så in och följ Källan på facebook och sväng gärna förbi Sandra och säg hej :)
1 Maria Ekblad:

skriven

Så bra avsnitt :) vad var det för bloggnätvek på facebook du pratade om?

2 Maria Ekblad:

skriven

Så bra avsnitt :) vad var det för bloggnätvek på facebook du pratade om?

Svar: Better bloggers! Om du är med där får man vara med i deras members only-sida där man kan lyfta stora och små frågor :)
Sandra Lundin

3 Rebecka:

skriven

Wow, Jonna, vad roligt att hon är med! Hehe idag blir dagen jag ska bekanta mig med din podd :-) Anar ett göttigt arkiv.

4 ISA:

skriven

Men spännande! så modigt beslut av henne tycker jag! :))

5 Sandra - Frihetsvindar:

skriven

Alltså! I morse när jag uppdaterade Podcaster jublade jag inombords (hade ett sovande barn bredvid). Har bara läst Jonnas blogg i några veckor men den har väckt något stort i mig. Längtade så efter att lyssna. Hann med en kvart på väg till jobbet. Började gråta. Förstår att det hon säger är viktigt. För mig personligen. Och säkerligen för många fler.
Toppen att du valde att kontakt Jonna, Sandra! Längtar till jag får tillfälle att lyssna på resten!

6 Johanna Berg:

skriven

Ääälskar din podcast och dagens avsnitt var fantastiskt, starkt.

Kram!

7 ellen björktegen:

skriven

WHAAA! två av mina favoritbloggerskor i samma avsnitt! ni är så bra va. <3

8 made by mary:

skriven

Men vad underbart avsnitt, älsk på den! Du är bäst <3

9 ♫♪ sandra:

skriven

Åh Jonna är en av mina favoritbloggare, måste kolla in detta!

10 Sabina:

skriven

Åh vad kul, så bra!

11 Rania:

skriven

Finaste Maria (made by Mary) länkade detta idag och då jag följt Jonna jättelänge var det så kul att lyssna, blev både inspirerad och fick många bra funderingar kring saker i mitt egna liv angående det kreativa yrket, bloggandet och att stå emot samhällets normer - tack!

Har själv lämnat Göteborg och bor numera i Västernorrland, så nu för tiden känner jag en helt annat närhet till Jonna än tidigare.

Varit en tung dag idag, det är inte alltid en dans på rosor att frilansa men så gick jag in i köket och förberedde middagen medan jag lyssnade på den här podcasten och nu mår jag så mycket bättre! :)

Nu måste jag ju rots i arkivet och lyssna mer (inspirationskällan är ny för mig) men tack och tusen tack för en bra pod och tack Jonna för att du fortsätter vara dig själv och inspirera oss andra!

Svar: Så roligt att få läsa om din historia! TYcker absolut att du ska gå bak i arkivet och lyssna för där finns många godbitar, närmare bestämt 22 stycken ;)
Sandra Lundin

12 Beatrice:

skriven

Det här är underbart bra! Sitter och lyssnar nu, du vet som vanligt när jag kommenterar haha, och den är superbra! Har inte direkt någon koll på Jonna sen innan, förutom något viralt Facebook-tjosan för kanske två år sen? Där det stod om en tjej med makalösa Norrlands-bilder som gjorde smycken, som jag läste ett par gånger, tittade in på men liksom inte fastnade i? Nu kanske det är värt att omvärdera, för hon verkar ju vara en galet inspirerande person!

13 Ida:

skriven

Åh, yeas, måste lyssna! :D Jonna är en av mina absoluta favoritbloggare.

14 Annie - Fotograf i Linköping & Stockholm:

skriven

Åh, vad roligt :) Ska lyssna på hela podcasten imorgon när jag har lite mer tid :)

Har läst hennes blogg ett bra tag och jag gillar den, sjukt inspirerande tjej :)

15 JUNITJEJ:

skriven

Vad roligt! Jonna är så modig!

16 Maria Ekblad:

skriven

Alltså jag känner mig så korkad, jag har blivit medlem i Better bloggers men jag hittar inte till members-only-sidan? :(

Svar: Har du hittat den? Sök på better bloggers - members only på facebook så borde den komma upp, annars kan jag leta upp den och skriva till dig på fb.
Sandra Lundin

17 Matilda :

skriven

Underbara att lyssna på!

18 Johanna Retrolover:

skriven

Åh vad jag tycker om din podd! Kan ärligt säga att jag nog lyssnat på nästan alla avsnitt nu, har väl en två att ta igen bara. Min önskegäst just nu skulle vara @pearottosson på Instagram för att han har mitt drömkök.

Svar: Tack för dina fina ord :D BLir så himla glad. Ska absolut kika in hos honom :)
Sandra Lundin

19 Maria Ekblad:

skriven

Jaa hittade nu :D Fattade inte det var en facebookgrupp ;)

20 Denise:

skriven

Fantastiskt, älskar både din och Jonnas blogg!

Svar: Tack snälla :)
Sandra Lundin

Kommentera här: