DIY: 14 grymma påskpynt

OBS! Du vet väl att min blogg har flyttat? Du hittar den på: ATILIO.METROMODE.SE 
 
 
 
Strax har ännu en högtid smugit upp på oss och innan vi helt hunnit förstå att julen är long gone så är påskveckan här. Förra året gjorde jag de här söta prydnadsäggen att hänga i riset men i år har jag ännu inte satt igång. Gula och lilla fjädrar, stora hönor och påskägg i grälla färger är kanske inte riktigt min melodi så därför har jag samlat ihop ett gäng grymma DIY's som förhoppningsvis kan inspirera er att pynta loss lite.
 
Månadens Monthly Makers-tema är lera och om ynka tre dagar är det dags för Anna María att visa sitt bidrag och då kan även ni skicka in det ni skapat i lera under månadens gång. Är lite ledsen över att jag redan påbörjat mitt projekt för den där äggkartongen i lera hade gärna fått bo hemma hos mig :)
 
Äggkoppar av träkulor
 
Vik en kanin i papper
 
Prick till prick-tshirt till någon du gillar kanske?
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
1 Vano:

skriven

Så häftiga påskpynt!

2 angelicasvarld.blogg.se:

skriven

Så mysig inspo!! TACK!! Jag ska minsann pyssla med barnen i helgen som kommer...då ska det göras gipsägg, målas ägg och piffas! Lääängtar!

3 Mikaela:

skriven

Jag har känt mig totalt oinspirerad av påsken, vi äger inga påskpynt överhuvudtaget. Men den där vägghängda äggmobilen var himla fin, kanske man kan hinna göra en sån till påsk!

4 Hey Emelie:

skriven

Amenåh! Jag älskar prick-till-prick t-shirten och den lilla kaninrumpan på väggen var ju ursöt!

5 Maria Ekblad:

skriven

Jag har också kännt mig helt oinspirerad av påsken men de här fina DIY-inläggen får mig pepp! Speciellt de första namnskyltarna i ägg, så fina!

6 Aaa:

skriven

Härliga kaniner, älskar kaniner...

7 AgnesBlixa:

skriven

Vad mycket fint och inspirerande. Jag vill nog testa att vika en kanin. <3

8 Sandra Leone:

skriven

Diademen var ju makalöst söta!

9 Emma:

skriven

Roliga tips! Påsken är verkligen mysig :')

10 Clara:

skriven

Åh inspiration!!

11 corneliaeriksson.blogg.se:

skriven

Men, så himla mycket fint! Blev pysselsugen nu och måste helt klart göra något av detta. Äggkartongen i lera är ju underbar!

12 Longevity - en blogg om hälsa:

skriven

Åh jag är färg och åter färg jag, lade bilder förut haha. Jag gillar retrogrejer, gamla plastiga 50-60-tal och fjuniga porslinskycklingar :P

13 Fani:

skriven

Kul med påsk snart och fin och rolig inspiration här ovan :)

14 Anna:

skriven

Jättekul! Kan hända att det trots allt blir lite påskpynt hemma hos oss. Vi får väl se :)

15 Simone:

skriven

så himla mysigt med påskpynt !! Det blir nog att sticka till affären idag och köpa lite ris och fjädrar hehe

16 Sanna Preifelt ❤:

skriven

Vad sugen jag blir på att göra äggkartongen i lera! Då kanske en kan använda den till serveringsfat för ägg när en har brunch eller frukost. Tack så mycket för alla fina tips :)

17 Alicia:

skriven

Hahaha men åh, faran med att hänga på Craftgawker alltså! Sitter och filar på ett sånt här inlägg själv - och det kommer bli en del upprepningar ;P MENMEN storslagna idéer tål att delas upprepade gånger och storslagna tänkare delar ibland tankar. Även en hel del nytt för mig här så: PEPPEN!

18 kaneli:

skriven

Så mycket bra inspiration ju!

19 Ida - foto & häst:

skriven

åhh så mycket fint! så himla längesen jag pysslade nu asså haha, de är ju så himla roligt!! :D

Kommentera här: