Avslöjandet

Är ni redo för det skrytigaste inlägget någonsin här på bloggen? Bra, för det kommer nu! Jag har fått ett nytt jobb :D Och inte vilket som helst utan ett som känns alldeles skräddasytt för just mig.
 
Jag blev nämligen uppring av kulturchefen i kommunen som frågade om jag inte var intresserad av ett nytt jobb. Det visade sig att de länge sökt pengar till en tjänst för en kultursamordnare och äntligen hade de fått möjlighet att skapa en sån position. Nu var frågan om jag ville ha det och alltså ja, vad säger man? KLART JAG VILLE!
 
Vår kommun är en så kallad seniorkommun där 30% av befolkningen är över 65 år, vilket innebär att ett stort fokus alltid ligger på att lyfta fram barn och ungdomar och deras engagemang. I min arbetsroll ingår alltså att köpa in, organisera och utveckla kulturen i kommunen men att lägga störst vikt vid just barn och unga vuxna. Det ska bli så jäkla kul och jag känner mig verkligen som en buisnesswoman just nu.
 
När min tjänst börjar i Maj kommer jag alltså att få lämna jobbet på biblioteket. Jag har bett om att få ha mitt kontor där nere så jag kommer fortfarande att finnas i byggnaden men jag kommer sakna att få arbeta med böcker hela dagarna. Men även den punkten verkar ha löst sig efter att Viktor en dag kom hem från gymmet och sa "Bli inte arg nu... men jag tror att jag har fixat ett jobb till dig" (ja jag vet, vem skulle någonsin bli arg för något sånt?). Det visade sig att en av gubbarna han brukar prata med där visste att hon som skötte soldaternas bibliotek skulle sluta och undrade om jag ville ta över det.
 
Ett helt bibliotek bara för sig själv? Eh, ja! Lyxen med det jobbet är att man inte behöver vara på plats varje dag utan låntagarna sköter själv utlånen och återlämningarna medan jag sätter upp allt i hyllorna + köper in böcker. Sån lagom aktivitet för att bibehålla den mysiga atmosfären i mitt liv.
 
Känner mig så otroligt bortskämd som fått två så grymma erbjudanden utan att ens ha sökt ett enda jobb. Men samtidigt vet jag att det är jag själv som skapat möjligheterna för dessa tjänster genom allt annat jag sysslar med. Jag ansågs passa perfekt som kultursamordnare eftersom de redan sett mina texter i tidningen, hur engagerad jag är med min blogg och min podcast - något som många kanske inte tänker på när de gör saker för att det är en hobby eller en rolig grej.
 
Tänk att allt ni lägger ner tid på kommer märkas i det långa loppet och tro på er själva så lovar jag att ni kommer dra nytta av det så småningom ♥
1 Emelie:

skriven

Du är bara så himla BÄST! Stort grattis igen min fina vän! :)

2 Clara:

skriven

Det var ett mycket ödmjukt skryt. ;) Och GUD VAD ROLIGT FÖR DIG!!! Blir så himla glad när jag hör sånt här!! Fina människor som får chanser och möjligheter <3 grattis grattis grattis! :D

Svar: Haha kanske, men man blir ju ändå jante-generad när man får så mycket grattisrop -som om man bara fiskade efter det. Tack snälla :D
Sandra Lundin

3 Emily:

skriven

Grattis!!! Verkar vara ett så sjukt roligt jobb!!

4 Smäm:

skriven

Wow!!! Grattis 🎈💐🎉

5 Annica:

skriven

det här är ju så himla grymt! Och du är så grymt bra, du förtjänar verkligen det här!! Fasiken vad roligt alltså!

6 Maria Ekblad:

skriven

Men GRATTIS :D vad glad jag blir för din skull!

7 Silje:

skriven

Kjempekjekk nyhet! Gratulerer så mye! :D

8 Sara Holmberg:

skriven

Men WOW, Sandra! Fantastiskt ju! Stort, stort grattis!

9 Rebecka:

skriven

Men alltså GRATTIS! Wow vad kul, blir lite avis här. Låter superkul ju!

10 ISA:

skriven

sandra. Blir så grymt stolt och glad för din skull!! Drömmen. Kommer passa dig helt jäkla perfekt! <3 vilken förebild du är!

11 Anonym:

skriven

Men så härligt! Dubbelgrattis!

Svar: tack :D
Sandra Lundin

12 helly:

skriven

Men jisses så kul! Ett stort grattis till grymma dig

13 Linnéa :

skriven

Stort grattis, åh så roligt! Jag tycker du är så himla inspirerande som kör på med din grej liksom, då skapas ju såna här tillfällen. För precis som du skriver så är det ju du som krattat för dom. Grymt!

14 maja:

skriven

Wow! Båda jobben låter ju så himla kul! Plötsligt händer det! :D

15 Matilda:

skriven

GRATTIS! Fy tusan vad roligt! Drömmigt perfekta jobb alltså!

16 Josefine:

skriven

Wow grattis! Det låter ju helt fantastiskt!

17 sandra:

skriven

alltså DRÖMMEN! stort grattis, det är du så värd!

18 Lina:

skriven

Med vad kul! Grattis! :D

19 Lisen:

skriven

Vad roligt det låter! Stort grattis!

20 Kreater Malin:

skriven

Så himla fint och drömmigt! Grattis!!

21 Jess:

skriven

Vilket jobb, stort grattis! Så himla roligt, jätteglad för din skull :)

22 Wilda:

skriven

stort grattis! så himla häftigt! det är dig väl unnat! som du säger själv: du har jobbat för det. <3

23 Anna Eriksson:

skriven

Wow! Stort grattis Sandra! Du är inte bortskämd, du förtjänar varenda erbjudande du får! :)

24 LisaMarie:

skriven

WOW vad coolt rent ut sagt! Låter som ett så galet kul jobb och jag skulle inte heller tvekat en sekund på att tacka ja! Heja dig! Blir kul att få följa med i din vardag sen när du fått jobbet och kanske få höra lite mer om det då :)

25 Anna:

skriven

Vad underbart och roligt! Grattis till dig Sandra!

Svar: Tack snälla :)
Sandra Lundin

26 angelicasvarld.blogg.se:

skriven

GRATTIS!! Vilken grej! Helt underbart ju!
Hoppas du får en härlig helg!

27 Mamma :

skriven

Grattis igen min fina tjej!! Är sååå otroligt stolt över dig och din livsresa och tänk att det här bara är början på ditt vuxna liv.
WOW, bara man ger livet en chans och öppnar sinnena och ser livet, så faller allt på plats (förhoppningsvis i alla fall, och så klart men en ortolig mängd hårt arbete)
Fira nu ordentligt, både med kropp och själ !! Önskar jag kunde vara hos dig och fira med dig och KRAMA DIG MASSOR <3

28 Elise:

skriven

gud vad roligt! grattis!

29 Charlotte:

skriven

Tillykke Sandra! Hvor skønt! Glæder mig på dine vegne! =)
Kh Charlotte

30 Julia Müller-Sandvik:

skriven

GRATULERAR och så himla värt! Jag läste just högläsning för min make och stannade lite då och då för att utropa: "alltså åååh, det här förtjänar hon, hon är så himla braaaa!!". Som om jag kände dig och var din vän eller något >.<

31 Alicia - Alicia And Stuff:

skriven

Men gud vad kul, stort grattis och ett ännu större LYCKA TILL!!

32 Mikaela:

skriven

Åhhh så kul grattis! Såg ju kultursamordnarjobbet på facebook redan men så roligt med biblioteket också! Heja dig, du förtjänar allt det bästa! Du har så rätt i att du skapat de här möjligheterna själv även om du inte aktivt sökt jobb, du är grym!

33 Flora:

skriven

DU ÄR SÅ JÄVLA GRYM!!! GRATTIS!!!!!

34 Emilia:

skriven

Sitter här och ler stort framför datorn. Jag blir så himla glad för din skull när jag läser det här. Hoppas innerligt att dessa jobb blir en perfekt blandning av mys, utmaningar, kreativitet och glädje! Lycka till!!

35 Hanna :

skriven

Alltså Grattis!! Så kul!

36 Norrlandskainthecity:

skriven

Men wow vad grymt! Detta är du verkligen väl förtjänt av! :)

37 Norrlandskainthecity:

skriven

Men wow vad grymt! Detta är du verkligen väl förtjänt av! :)

38 Johanna:

skriven

Fy vad kul!!

39 Jenny Olofsson - En Vintage Saga:

skriven

ÅHH men Grattis!! Och njut riktigt för detta har du förtjänat som du sa. Hoppas du kan landa i det och verkligen få känna vade du kan bidra med i dessa arbeten.

Sedan måste jag bara skriva och säga att det är så skönt att se att en passion för saker man tycker kan löna sig. Att sånt man lägger tid på utan att man ska få något tillbaka lönar sig. Att det blir uppmärksammat. Så grymt bra och det ger oss hopp och motivation att fortsätta skapa och tänka kreativt och uttrycksfullt.

Ha en fin dag! Kram

40 Den där Victoria :

skriven

Wow, stort grattis till de både jobben, vilka verkar som gjorda för dig, så himla roligt att läsa.

41 Aaa:

skriven

Grattis, grattis! Så härligt!

42 kaneli:

skriven

Wow grattis!! Två himla häftiga jobba dessutom. Så glad för din skull :)

43 Ulrica – Krii's Kitchen:

skriven

Gud vad kul!
Stort grattis. :)

/Ulrica

44 therese:

skriven

Va roligt!! Grattis!:D

45 Stina - Tillvaron.se:

skriven

Men åh, så himla kul! Stort grattis Sandra. Så väl förtjänat, är säker på att du kommer göra ett grymt jobb :)

46 Emelie:

skriven

Grattis Sandra, så himla utmärkt! Kommer att blir sjukt bra tror jag :D

47 Denise:

skriven

Vilka intressanta jobb du fått! 😊 grattis!

Svar: Tack Denise :)
Sandra Lundin

48 tommy:

skriven

kul =) hoppas du trivs med dom =)

49 Charlotta Sofia springer o trimmar:

skriven

Weeei! STORT GRATTIS! Efter att ha läst bloggen och lyssnat på podden ett tag så är det inte svårt att förstå att de vill ha dej :)

50 Hey Emelie:

skriven

Alltså wow! Verkligen ett stort grattis!

51 maja:

skriven

Grattis Sandra! Grymt!

52 Evelina - Evelinas Ekologiska:

skriven

Meen GRATTIS :) Vad himla kul!

/ Evelina - Evelinas Ekologiska

53 Tora (torahansson.blogg.se):

skriven

Men åh roligt! Grattis Sandra :)

54 Sofi:

skriven

Åh. Massa grattis och lycka till!

55 Rebecka:

skriven

Åå så himla roligt!! Blir verkligen jätteglad för din skull :)

56 Amanda CL:

skriven

åh grattis!

57 johanna:

skriven

nää grattis va kul!! så himla fina jobb också!

58 natalie:

skriven

men åh vad roligt, grattis!

59 Sabina:

skriven

Så grymt kul för dig! Bra jobbat och stort grattis!!!!

60 lisilo.blogg.se:

skriven

Stort grattis! Och du har helt och hållet förtjänat dessa jobb. Jobberbjudanden kommer aldrig från ingenstans. Bra jobbat!

61 Sandra:

skriven

Åh, detta måste du verkligen berätta mer om sedan när det är på gång! Grattis!

Svar: Tack Sandra :) Ja, det ska jag absolut göra!
Sandra Lundin

62 Julia:

skriven

Grattis! Så jävla bra du är alltså!

63 Daniella 🌙:

skriven

grattis <3<3<3<3

64 Daniella 🌙:

skriven

grattis <3<3<3<3

65 Vicky:

skriven

bästa du! så himla himla mycket grattis! så välförtjänt. puss grymming!

66 Petra:

skriven

Stort grattis! Så himla kul att få jobba med något du verkligen tycker om att göra, och som säkert passar dig perfekt! :)

67 Agnes - Cashew Kitchen:

skriven

Så kul! Grattis fina du!! Kul med det nya biblioteksjobbet också! Hur mycket tror du att du behöver jobba där? Jag menar, kommer du få den tid du behöver till blogg osv? :)
Kram!

68 Maja:

skriven

Åh, vad roligt det låter! Grattis, det är du sannerligen värd och jag tror du kommer att vara grym!

69 Sandra - Frihetsvindar:

skriven

Stort himla grattis! Vilken härlig sak att få! Du är SÅ värd detta såklart! Lycka till <3

70 Jessica:

skriven

MEN vilket jobb! GRATULERAR!!!

71 chrissy:

skriven

Wow äre sant!!? Grattis!!!!

72 Nastasja:

skriven

Blir så glad för din skull, grattis!!!! Så himla välförtjänt!

73 Mia:

skriven

Oh vad roligt, grattis! Men, framförallt peppande och se att det är din blogg och podcast som har lett fram till detta. Nu ska jag också gå ut och visa världen vad jag kan :)

Svar: Tack så jättemycket! Ja, det tycker jag absolut att du ska :)
Sandra Lundin

74 Mia:

skriven

Stort grattis, vad spännande!!! :D

Svar: Tack snälla :)
Sandra Lundin

75 Carolina:

skriven

Stort grattis Sandra! Så otroligt roligt för dig! Din blogg och din podcast är ett utmärkt CV och så himla häftigt att de liksom "skräddarsyr" ett jobb för dig - det måste betyda att du har något speciellt som de vill ha. Vilken känsla! Kör hårt! Det ska bli spännande att följa! :)

76 hanna, förbanna:

skriven

woho! Grattis, du är grym! :D <3

77 Alicia:

skriven

Förihelvete vad glad jag blir att läsa detta, vilken DRÖM! GRATTIS och framför allt SUVERÄNT JOBBAT för det är uppenbarligen inte alls slump även om du inte själv sökt utan beror helt på allt annat du lägger tid på. Så välförtjänt, känns verkligen skräddarsytt för dig och ska bli så spännande att höra hur det går! Fantastiskt att få vara absolut först på en position som inte tidigare funnits och få vara med och skapa den! Tufft också naturligtvis och du kommer behöva göra alla misstag själv och rätt till dem men alltså såååååååå värt. Vad pepp jag blev på livet nu! Det finns hopp :P

78 Vajb:

skriven

GRATTIS! :)

79 Jessan:

skriven

Men alltså, HURRA och stort grattis till dig! Vilka fantastiska erbjudanden du fått och så väl värd du är dom! :)

Kommentera här: