Sommartraditionen

OBS! Du vet väl att min blogg har flyttat? Du hittar den på: ATILIO.METROMODE.SE 
 
20150622_9938
Sommar. Kanske inte den årstiden du allra bäst förknippar med tv-serier och filmtittande. Eller?
Men bear with me så ska jag berätta om min och Viktors fenomenala sommartradition.
 
Vi tittar på rätt mycket serier ihop och älskar båda att kastas in i en värld där man verkligen lär känna olika karaktärer och får följa dem ett tag. Just den här årstiden blir jag dessutom extra sugen på att bli helt absorberad av någon annans värld. Jag suger åt mig tankar, beteenden, levnadssätt och känslor och bygger på detta på min redan befintliga person och när hösten är här är jag lite, lite annorlunda och förhoppnings även lite bättre.
 
20150622_9925
Varje sommar väljer vi en tv-serie som vi ser från början till slut. Alltså vi börjar på avsnitt ett och ser sedan klart hela serien innan hösten är här. Det spelar ingen roll hur mycket vi älskar att vara ute, vi har båda upptäckt att det passar oss ypperligt att ta en stund om dagen då vi bara vilar upp oss i soffan och ser på vår nya serie. Regniga dagar blir det ett maraton och ibland går det bara inte att sluta se även om solen skiner bakom molnen. Vi älskar att ligga på stranden och läsa böcker, att vara ute och vandra, bada och grilla men ändå verkar det alltid finnas tid över till den här traditionen. Och jag älskar det!
 
Under tidigare somrar har vi hunnit se SopranosOz, The Wire och förra året såg vi Six feet under.
Jag älskade alla när vi såg dem men såhär i efterhand är det bara Oz och The Wire jag verkligen vill rekommendera. Förresten hade jag försökt se The Wire en gång tidigare och tyckt att den var sååå tråkig men helt plötsligt så bara fastnade den. Tror man måste vara på ett visst humör eller i en viss fas för att riktigt ta sig in i vissa serier, så häng inte upp er på de fyra jag nämnt här ovan. Tänker att typ The O.C är en annan superbra serie att se om såhär under en sommar!
 
20150622_9940
Det här året valde vi hur som helst att ha Downton Abbey som sommarserie eftersom den varit på min lista i flera år nu. Visserligen kan vi inte se ända till slutet eftersom den fortfarande sänds men vi har ändå fem säsonger att plöja igenom innan sommaren är slut. Och som jag älskar det! Tänker på karaktärerna varje dag och absorberar som sagt varenda liten suck. Det är så härligt att få leva sig in i någon annans liv samtidigt som ens eget går igenom den allra bästa fasen på året. Som en slags parallell värld som bara ger en dubbel lycka.
 
P.S Vill du inte knäppa på tvn alls kanske det här tipset är något för dig.
1 Daniella 🌙:

skriven

Älskar den serien så mycket <3

2 Ellen:

skriven

Jaaa, älskar att bli helt uppslukad av en serie! Bli kär i karraktärer och gråta när någon fin dör. Och OC är perf sommarserie, även om jag fortfarande inte ens sett hela... Har precis skaffat netflix såatte, nu har jag en hel massa att kolla på :))))) Kramar

3 Agnes - Cashew Kitchen:

skriven

Downtown Abbey <3<3<3 Hur långt har ni kommit? Jag är på säsong 3 nu, men det går lite trögt för närvarande. Orange is the new black & Game of thrones kom emellan :)

4 Sandra:

skriven

Älskar serier (mer än film)! Just nu ser vi nya serien Sence 8 som finns på Netflix. Sedan måste nog jag också se Downton Abbey! Här kommer lite tips på serier som jag har glott på de senaste åren: Skins, Game of Thrones, The Walking Dead, Orange is the new black, Misfits, The big bang theory, How I met your mother, Sherlock, Girls.

5 Beata:

skriven

åh downtown plöjde jag och mitt ex :(

6 EMMA:

skriven

Jag förstår verkligen vad du menar, jag och min pojkvän har börjat nöta Orange is The New Black! :D

7 Ebba Molin:

skriven

Downton Abbey är världens bästa. Helt förälskad i den och längtar en massa till nya säsongen i höst..

8 Beatrice:

skriven

Alltså, så mysigt!! Själv plöjer jag serier själv, helst sådär en 7-8 avsnitt om dagen om jag har tid, hehe... Dessutom ska jag och Eric jobba på varsin ort i sommar, så vi kommer typ inte träffas alls :( Himla deppigt, men får väl lägga tid på att prata på Skype istället eller så! Kanske kan ha högläsning över datorn!?

Svar: Men åh, det låter jui supermysigt! Det tycker jag att ni får ha :)
Sandra Lundin

9 ISA:

skriven

jag älskar mysiga traditioner så himlans mycket! jag körde ett race morden i midsomer med mina föräldrar ett år, haha! inte så romantiskt dock ;)

10 Rebecka:

skriven

Åå du har så mycket fantastiskt att se i Downton Abbey! Det är vackert filmat magiska miljöer och underbara människor!

11 Sam:

skriven

Bilderna är vackra, jag älskar det! :)

12 Sofia:

skriven

Så mysigt! :) Håller på att kolla om OC nu, en an mina favoritserier!

13 Hey Emelie:

skriven

Ja men det är ju så mysigt att grotta ned sig sådär i en serie! Plöjde just The OC en sommar faktiskt. Älskade den på ett lite knäppt sätt ;P

14 corneliaeriksson.blogg.se:

skriven

Det låter som en världsbäst tradition! Det är verkligen något speciellt med att fastna i en sådan parallell värld, oavsett om det är i böcker, filmer eller serier.

15 Vajb:

skriven

Downton Abbey! Sååå bra! Jag älskar den!

16 elise:

skriven

i år har jag bestämt att jag ska sluta hetsa UTOMHUSUTOMHUSUTOMHUS hela tiden, och istället göra det jag helst av allt drömmer om att göra när jag är ledig: kura ihop mig med god mat och serier/filmer som slukar en. bästa jag vet ju. klart en behöver komma ut också, men det blir så kravfyllt alltsammans ibland, det här med sommaren och solen.

Svar: Det låter ljuvligt, elise. Så känner jag också!
Sandra Lundin

17 Astrid:

skriven

Åh vad jag gillar dessa bilderna på er. Ni ser så himla kärleksfulla ut på sovan och med katten och åh!

18 Astrid:

skriven

Åh vad jag gillar dessa bilderna på er. Ni ser så himla kärleksfulla ut på sovan och med katten och åh!

Svar: Vilken mysig kommentar :) Tack!
Sandra Lundin

19 Jess:

skriven

Låter som bästa sommartraditionen <3 Alltså jag gillade Downton Abbey men tröttnade lite på säsong tre och sedan spoilade en kompis en grej och då blev jag ledsen och har vägrat se det efter det, haha. Kanske får ge det en chans ändå, är ju nyfiken på vad som händer med de olika karaktärerna.

Svar: En grej som hände i säsong tre eller längre fram? Älskar de flesta karaktärerna men man tröttnar lite på en del ibland. Vill inte spoila något så vi kan diskutera favoriter när du är ikapp ;)
Sandra Lundin

Kommentera här: