Nästan perfekt

 
OBS! Du vet väl att min blogg har flyttat? Du hittar den på: ATILIO.METROMODE.SE
 
20150610_8399
20150609_8298
20150610_8410
20150610_8417
20150610_8418
20150610_8431
20150610_8434
20150610_8448
20150610_8453
20150610_8454
Och jag känner inte riktigt
Och jag lever inte riktigt
Under dagarna som inte riktigt finns
Men så kommer en säsong igen
Och strömmen går igång igen
Och nätterna blir ljusa
Och jag känner och jag lever
Och jag minns
 
Att allting är nästan perfekt
- Lars Winnerbäck
 
Vad har ni för er idag? Även om ni inte firar (för ni vet väl att man inte måste ha tusen vänner och värsta festen i en stuga på landet med tusen lekar? Eller okej, i mitt stilla sinne önskar jag väl att jag hade världens mest uppstyrda midsommar på det sättet men så är inte fallet) så vore det mysigt att få höra vad ni gör denna dagen. För nu har vi nått hit, till den ljusaste stunden. Glad midsommar!
1 Timeoftiger:

skriven

Vi har lite midsommarfirande i byn under dagen, ska gå dit. Sen bakar jag en paj och vi ska till vännerna för att fira midsommar. Ja, det är konstigt det där som står i dikten. Ibland lever man liksom mera än en annan gång. Allt det här hemska kring Yades död, det låter nästan hemskt att säga det, jag har varit jätteledsen men ändå har jag LEVT liksom, livet har varit värt att leva, jag har bara haft fokus på det väsentliga. Midsommarkram till dig!

2 Emma Grann Fotografi:

skriven

Mysiga bilder, glad midsommar!!

3 Hanna :

skriven

Ska på sill-lunch hos min far, på kvällen kommer en kompis hit. Vi ska äta mat, prata och bara ta det lugnt.
Glad midsommar på dig med! :)

4 Ellen:

skriven

Två kompisar kommer hit och vi ska ha Harry Pottermaraton! Två ska äta sill och potatis och två käkar lövbiff och klyftpotatis. Jag bryr mig inte ett dugg om midsommartraditioner.

5 angelicasvarld.blogg.se:

skriven

En härlig midsommarafton önskar jag dig!

6 Maria Ekblad - bröllops & nyföddfotograf:

skriven

Vi är hos min släkt och firar midsommar med dem. Väldigt mysigt men vädret är ju typ som det var på julafton. Glad midsommar på dig fina Sandra!

7 e:

skriven

så länge jag får äta god mat är jag nöjd! midsommar är så överskattad, liksom alla andra högtider egentligen. :)

8 Daniella 🌙:

skriven

Idag jobbar jag från åtta på morgonen till tre på natten men i morgon ska vi äta sill och färskpotatis i Hyde park!

9 Hey Emelie:

skriven

Alldeles snart åker jag till en liten ö i Göteborgs skärgård med några kära vänner och bekanta. Tror det blir mysigt. Solen lyser till och med lite, lite grann :) Hoppas att du får en jättemysig dag! Skönt att bara fira i liten skala också!

10 Beata:

skriven

glad midsommar finis

11 Agnes - Cashew Kitchen:

skriven

Var är det där nånstans? Ser ju helt galet fint ut! Vi är på landet i stugan : ) Grått och kallt är det så vi håller oss inomhus. Den mesta av tiden går till att förbereda mat, som vanligt. Men rätt fint är det ändå!
Hoppas du har en toppendag! Kram!

Svar: Jag tog bilderna för två veckor sedan när jag var på styrelsemöte med bioföreningen. De hade sommaravslutning i en av medlemmarnas stuga, sån rackarns idyll alltså!
Sandra Lundin

12 Junitjej :

skriven

Vilka härliga bilder!

13 Jess:

skriven

Önskar så att jag hade ett hus med en sådan veranda <3 Midsommar firar vi i Falkenberg med vänner, solen har jagat bort de flesta regnmolnen nu så det verkar som att vi slipper stå med paraply över grillen :) Hoppas du får en fin midsommarhelg du med, så får vi höras snart och se om vi inte kan hitta en dag som passar för utflykt!

14 Sara:

skriven

Sitter i vår nyinköpta stuga på landet, haft några vänner på midsommarlunch som nu har åkt och ikväll åker vi in till stan igen för att grilla, dricka öl och umgås. Precis lagom uppstyrt för min smak, och solen lyser med sin frånvaro men jag är så nöjd ändå!

Svar: Låter helt fantastiskt tycker jag!
Sandra Lundin

15 ISA:

skriven

men det är ju det som är så jobbigt med de flesta högtider att alla förväntar sig att man ska fira så. Eller alla förväntar sig att man ska VILJA fira så.. själv jobbar jag och det känns grymt jäkla bra ändå :) Hoppas din dag och helg blir super finis <3

16 Vardagsmagi:

skriven

firar min midsommarkväll i sällskap av en bok, en midsommar helt i min stil :). Ha en fortsatt fin midsommar! <3

17 joré:

skriven

så fint! firade midsommar med en picknick med familjen på ett berg alldeles i närheten av där jag bor. Glad midsommar!

18 Sandra:

skriven

Jag valde att inte fira så mycket idag. Grillade med familjen sen åkte jag hem och städade rummet, lyssnade på podcasts och åt risifrutti. Det kändes jättebra tills jag gick in på facebook och fick ett litet sting av ångest över att "alla andra" firande. Skönt då att komma in här och läsa dina ord :) Glad midsommar!

19 Blomsterflugan:

skriven

Kom precis hem från jobbet. På vägen hem möttes jag denna ljumma, ljusa junikväll av doften av grillat, utslagna nyponrosor och ljudet av sällskap som sjöng allsång och tävlade i lekar. Då kände jag mig ganska exkluderad från denna vackra högtid. Men imorgon är jag först ut att njuta av den ljusaste morgonen på året, medan alla andra är för trötta för att orka uppskatta ljuset :) Glad midsommar!

Svar: Låter helt och hållet ljuvligt!
Sandra Lundin

20 Susana:

skriven

vilka härliga bilder. Min midsommar firades på förmiddagen hemma med min sambo och son. Middag tillsammans sen åkte jag och jobbade kvällen. Hade gärna skippat jobbet och hängt med familjen hela dagen :)

21 Vicky:

skriven

näpp, verkligen inte. har spenderat morgonen på ett smutsigt kontor för att ansöka om social security number, dagen med att jobba för fullt, och ikväll känner jag bara för att ta det så himla lugnt. slösurfa, äta snabbnudlar och sova. tror det är precis det jag ska göra. (MEN saknar sommarsverige så det nästan gör ont när jag ser dina fantastiska bilder). puss fining!

22 Maria Pettersson:

skriven

Jag firade min midsommar i en park i Oslo med min norrman och 4 svenskar :) det var väldigt mysigt!

23 Sam:

skriven

Vackra bilder, en underbar sommar ;)

24 Charlotte:

skriven

Gud vilket fint hus! :) Där kan jag bo :D haha!
Var är detta någonstans?

Vi låg hemma och kollade på film, åt god mat och bara var med varandra :)

25 keelvebial:

skriven

Cryptocurrency rates are breaking records, which means you have the opportunity to make money on cryptocurrencies. Join our system and start making money with us. Go to system: https://tinyurl.com/yhaltxuv

26 keelvebial:

skriven

Cryptocurrency rates are breaking records, which means you have the opportunity to make money on cryptocurrencies. Join our system and start making money with us. Go to system: https://tinyurl.com/ye4dq5eu

27 reell:

skriven

Hi, this is Jeniffer. I am sending you my intimate photos as I promised. https://tinyurl.com/yhtvbxb7

28 tedelype:

skriven

We have prepared a special offer for you. Take your 500$ https://tinyurl.com/yyamlrqj

29 tedelype:

skriven

We have prepared a special offer for you. Take your 500$ https://tinyurl.com/y5jzgcj5

30 tedelype:

skriven

We have prepared a special offer for you. Take your 500$ https://tinyurl.com/yyucerfr

Kommentera här: