Min midsommarhelg

OBS! Du vet väl att min blogg har flyttat? Du hittar den på: ATILIO.METROMODE.SE 
 
20150621_9878
Godmorgon! Här är jag i lockigt hår och uppsatt frilla. Jag är så glad för jag har verkligen haft en skön midsommarhelg då vi egentligen gjort ingenting alls. Det mesta av det här ingenting alls fastnade av naturliga skäl inte på bild men några godbitar hittade jag visst ändå på minneskortet. Jag har bland annat gjort detta:
 
20150621_9884
20150530_6362
Sett morgonljuset ligga så fint över Vättern innan jag steg in på cafét för sommarfika med mina kollegor.
 
3
Köpt pioner och plockat kaprifol.
 
20150621_9680
Spelat spel med någon som har den där "ååh, fota in nuurå"-minen (och vunnit). Förresten så har Viktor målat sin mugg själv på ett ställe som heter Pick N Paint och som ligger i Göteborg. Min har tyvärr gått sönder för flera år sedan men det är ändå ett supertips för den som vill göra något kreativt ihop med någon de gillar :)
 
20150615_9242
Jag har ätit god mat. Fast just allt i den här skålen funkade inte så bra ihop för avokadon hade helt fel konsistens jämfört med melonen och jordgubbarna, men annars gott! Förresten så är jag väldigt förtjust i min jordgubbsmynta.
 
20150621_9904
Busat med den här killen och blivit bjuden på kaffe på eritreanskt vis som visst tog 2 timmar att göra i ordning för de rostar bönorna helt själva. Men det var det godaste kaffet jag druckit i hela mitt liv så väl värt väntan. Ska se om vi kan göra en kaffeguide så småningom :)
 
20150621_9840
Jag har smitit ut en morgon och plockat smultron i trädgården.
 
20150621_9728
Och orkat mig igenom en löprunda med Viktor (eller alltså, han kör rehab för sitt knä så ÄNTLIGEN kan vi springa ihop eftersom jag inte orkar med hans tempo annars) plus lekt en kväll på hinderbanan. Haha sån rumpchock på den här bilden.
 
20150621_9725
20150621_9763
Tänkt att vem som helst har råd med en helgbukett den här tiden på året.
 
20150612_8623
Gått på promenade och köpt mjukglass. Gått på promenader och köpt hem glass. Gått och tänkt på glass hela tiden.
 
20150621_9754
20150621_9778
Undrat om det inte är rätt varmt i vattnet ändå. Förstått att det inte är det.
 
20150621_9803
Gått ut i trädgården och plockat min egen gräslök till färskpotatisen på midsommarafton.
 
Untitled-1
Som förresten står i de här krukorna. Längs med denna lilla väggen (mellan huset och stenarna) har jag mina bärbuskar och plantor. Eftersom jag bor i lägenhet fick jag den här sträckan av min hyresvärd att odla på och det behövs faktiskt inte så mycket mer plats. Jag har dessutom nya skor som jag älskar.
 
20150621_9775
Att inte åka iväg och fira midsommar borta var ett bra beslut för oss.
 
20150621_9716
20150621_9769
20150621_9710
För just nu är vi på så himla mycket samma sida, liksom verkligen i synk och då gäller det att passa på att njuta.
1 Mikaela:

skriven

Låter som en härlig helg! Vi åkte inte heller iväg någonstans och det var också såååå skönt. Haft typ en liknande helg, minus träffa barn och dricka kaffe och plus getingattacker!

2 Mikaela:

skriven

+ du ser så himla lycklig ut på första bilden! <3

3 Klara Amanda:

skriven

Alltså, så fint att få hänga sådär med den man är kär i. Det är så skönt att kunna göra "ingenting" tillsammans!

4 Evelina - Evelinas Ekologiska:

skriven

Ser superhärligt ut alltihopa! Skönt med en lugn midsommarhelg <3 Vi har också tagit det rätt lugnt. Umgåtts med familjen och åkt till vackra platser varvat med hemmamys. Det är en magisk tid just nu, med alla blommor, solnedgångar, värmen, dimman och ljusa nätter.
Låter förresten spännande med kaffet! /En som älskar kaffe :)

Ha en bra dag!

/Evelina - Evelinas Ekologiska

5 ISA:

skriven

sista meningen sandra, sista meningen. SÅ FIN! <3 så viktig grej. Åh vad glad jag blev av detta inlägg. PUSS

6 Maria Ekblad:

skriven

Åh har ni smultron redan! Ser ut som en supermysig helg!

7 Stina - Tillvaron.se:

skriven

Verkar som en helt perfekt midsommarhelg. Så härliga bilder!

8 Rebecka:

skriven

Vilken ljuvlig midsommarhelg! Ser minsann ut som vädret var betydligt bättre hos dig än hos mig. Jag har också tänkt ätit och önskat mig en massa glass under den gångna helgen. Jag hoppas att du får en underbar måndag Kram

9 SOFIAMILK.SE:

skriven

Alltså Sandra, du tar så otroligt fina bilder. Vill dyka in i varenda bild och bara andas.

10 Ellen:

skriven

Hej! Bra bilder idag, tycker du är duktig annars också, men de här var något extra! Puss

11 Caroline - mamma utomlands:

skriven

Vackra bilder!! Så härligt det ser ut!

12 Vicky:

skriven

ni bor SÅ JÄKLA fint till. hade så himla inte tackat nej till att göra ingenting alls hos er.

13 elise:

skriven

åh så himla härligt med en icke-traditionell midsommarhelg! så skönt att göra ingenting och bara ta det lugnt med den man tycker mest om.

14 Ellen :

skriven

Skorna ser superdupersköna ut. Vart är dom ifrån?

Svar: Härifrån! http://www.footway.se/skor#!/dam/saucony/sixtyseven/39
Sandra Lundin

15 Pauline:

skriven

så fina bilder! haha den där "åååh fota nuråå" minen känner jag igen

16 Jess:

skriven

Åh vilket härligt inlägg! Verkar ha varit en underbar midsommar :)

Kommentera här: