En trip till Jönköping, Emelie och Dumme Mosse

OBS! Du vet väl att min blogg har flyttat? Du hittar den på: ATILIO.METROMODE.SE 
 
20150614_8766
I lördags körde vi i motsatt riktning mot alla cyklister som tappra tog sig vättern runt. Vårt sikte var inställt på Jönköping (staden där jag och Viktor träffades, wiho!) men killarnas mål var att shoppa och mitt var att träffa en kompis.
 
20150614_8768
Jag skulle nämligen besöka Emelie! Första gången vi träffades var i februari och nu tyckte vi att det hade gått alldeles för lång tid sedan vi sågs.
 
20150614_8770
Det första vi gjorde var att åka på loppis uppe på en loge.
 
20150614_8779
Så mysigt ställe men tyvärr kom vi lite sent och alla godbitar var sålda. Fanns dock en superfin kanot för bara 75 kronor men jag som skulle ta tåget hem sen tänkte att det var lite väl bökigt att baxa med den ;)
 
20150614_8771
Alltså, kolla på den här sommarfinisen!
 
20150614_8799
Jaja, vi åkte hem till Emelie igen eftersom vi inte hittade något. Hon bor så himla fint!
 
20150614_8814
Jag smög omkring och fotade medan hon gjorde kycklingmackor till vår utflykt.
 
20150614_8802
Det jag är allra mest avis på är faktiskt den här ursnygga fläkten som funkar. Måste hitta en egen!
 
20150614_8827
20150614_8828
En stund senare klev vi ut här, på Dumme Mosse.
 
1
Det är ett naturreservat med riktig häftig vildmarkskänsla.
 
20150614_9062
Det var perfekt fotoväder med sol + moln och vi pratade om alla de som är grymma på att fota i solljus, hur gör man ens? Så svårt!
 
20150614_9026
Vi hittade ett bra pausställe där vi kunde äta vår matsäck och dricka kaffe innan vi vandrade vidare.
 
3
Först i den här skogsmiljön.
 
20150614_9096
Sen kom vi ut på en myr.
 
20150614_9105
och SEN blev det rena rama vildmarken.
 
20150614_9113
20150614_9103
Det här är verkligen ett exempel på mina bästa dagar. Då när man gör något enkelt, som inte kräver tusen kronor på fickan eller all evighets planering, men som ändå ger en så himla mycket lust och energi. Som liksom fyller upp en i flera dagar för att man fick andas och pusta ut och umgås.
 
20150614_9123
Vi vandrade den sista sträckan till bilen, åkte hem och spelade spel och köpte glass innan jag var tvungen att ta tåget tillbaka igen. Så rackarns perfekt lördag!
 
20150614_9130
Sugen på andra utflykter av samma slag? Jag har tidigare skrivit om Tivedens nationalpark och om Varnhems kloster + hornborgasjön.
 
 
1 Jess:

skriven

Men wow så fint! Underbara bilder. Jag är sugen på en utflykt till Tiveden i sommar, tycker du får vara min guide då ;)

Svar: JA! Jättegärna :) Bara säg till när du vill och kan så packar vi matsäck och åker iväg tycker jag! Vet ett annat jättefint ställe på vägen dit jag vill visa dig också :)
Sandra Lundin

2 ISA:

skriven

jag vill ju också göra utflykt med dig! så mysigt!! och jag behöver med lantluft :)

3 Emelie:

skriven

Haha! Jag läste sommarfisen!*skrattar högt för mig själv* jättefina bilder, och tack för en strålande dag!

Svar: Haha slanggurkan och sommarfisen :D
Sandra Lundin

4 Emma Nilsson:

skriven

Så himla himla underbara bilder!!

5 Hey Emelie:

skriven

Wow, vilket ställe!

6 Vajb:

skriven

Så fint och mysigt! :)

7 Rebecca Larsson:

skriven

åh tycker jättemycket om den näst sista bilden. kram.

8 Helly:

skriven

Men åh, Dumme Mosse - bästa namnet på en helt magisk vacker plats. Ser ut som ni hade en riktigt fin dag och utflykt. Älskar utflykter som inte behöver kosta skjortan som du skriver. Perfa i all sin enkelhet. Men sen så är jag rätt svag för ståtlig natur och den är ju oftast gratis att njuta av.

9 Maria Ekblad - bröllops & nyföddfotograf :

skriven

Åh älskar motljus! Det gäller bara att ta med lagom mycket av solen och fota rätt tid på dagen. :)

Svar: Ja alltså det håller jag med om, menade mer gassande sol mitt på dagen och ingen skugga någonstans :)
Sandra Lundin

10 Vicky:

skriven

trägångar mitt i en grönska = så drömmigt. känns så uppstyrt men så djungligt och hemligt på samma gång. <3

11 Simone i Berlin :

skriven

Vilken mysig tur, och verkligen vildmark!

12 Anonym:

skriven

Det ser verkligen ut som om vi gillar samma typ av utflykter!

Svar: Vad roligt :) Älskar att få uppleva platser på det här sättet!
Sandra Lundin

13 hanna, förbanna:

skriven

fina Emelie <3 superfina bilder också!

Kommentera här: