En livsviktig present

OBS! Du vet väl att min blogg har flyttat? Du hittar den på: ATILIO.METROMODE.SE 
 
20150616_9246
Hej! Jag har visst inte köpt mig en hårfön än och då blir håret såhär spikrakt. Men strunt samma, för det var inte vad jag tänkte att det här inlägget skulle handla om. Jag har nämligen fått en present av Viktor som jag är så himla, himla glad för. Det är inget mindre än...
 
20150616_9258
.. en HJÄLM! Så pinsamt att jag haft min cykel i två år utan att ha köpt en hjälm. Jag cyklar nästan varje dag och ibland flera mil åt gången men hittills har jag stannat vid ett konstaterande om att jag verkligen borde köpa mig en hjälm. När jag läste om Floras cykelolycka då hon blev påkörd av en bil knöt det sig i min mage. Tänk om man har sån sabla otur att det faktiskt händer något, och så är livet borta på en sekund för att man inte hade hjälm?

20150616_9256
Kanske den viktigaste och finaste presenten jag fått. Och kanske rätt så mycket tur att jag inte skaffat mig en fön än för en hjälmfrilla tenderar ju att bli rätt platt i vilket fall som helst ;)

20150616_9261
Jaja, ville bara säga att hjälm är coolt och ändå inte så hiskeligt dyra. Köp en du också eller ge bort till någon vars liv du håller kärt. (Obs, ej sponsrad av livet)
1 Åsa:

skriven

Bra jobbat Viktor!

Svar: Ja, han är en klippa! :)
Sandra Lundin

2 Wilda:

skriven

tack för att du är du. jag behövde det här. jag höll på att bli påkörd för någon vecka sedan på samma sätt som Flora men jag hade inte hjälm. så nu bums ska jag skaffa en. tack för att du säger det viktiga. och du är ju jättefin i hjälmen! tufft!

3 Mikaela:

skriven

Hahaha ej sponsprad av livet! Men jätteviktigt och bra inlägg! Din hjälm var ju till och med snygg :)

4 Frida:

skriven

Jättebra och välbehövligt inlägg! Jag cyklar ju varje dag till universitetet, vilket är 20 min fram och tillbaka på sidan om en väldigt trafikerad väg, och har min cykelhjälm på mig varendaste dag - det är så ju en sån fantastiskt enkel livsförsäkring. Mer cykelhjälmar åt folket!

5 Simone i Berlin :

skriven

Just precis nu satt jag och tänkte på hur fint det vore att cykla runt på landet när jag åker hem till mina föräldrar i sommar, men att jag inte har någon hjälm och därför inte är jättesugen på att cykla runt. Så kommer det här tipset upp! That's it - jag måste köpa en hjälm!

6 Sofi:

skriven

Håller med dig (och alla andra som kommenterat). Så himla viktigt med hjälm och det här blev en påminnelse till mig om att jag borde skaffa en. Så dumt att man ens slutade använda en egentligen?

7 Sandra:

skriven

Haha - sponsrad av livet, klockrent! Jag krockade faktiskt för några veckor sedan också... Blev påkörd av en annan cyklist som inte såg mig och det blev en rejäl smäll. Efter det har jag tänkt att jag ska köpa en hjälm men det har inte blivit av. Idag köper jag en! Tack för bästa påminnelsen, KRAM!

8 Carolina:

skriven

Superbra present från Viktor! Snygg var den ju också! :) Fick en hjälm av mina bröder när jag var med om en cykelolycka (som gick bra) under gymnasiet. "Nästa olycka kanske inte går bra" sa dem när de gav mig hjälmen. Ha en fin onsdag!

9 Anna:

skriven

Vilken fin! Gillar de blå banden. Hjälm är så himla bra! Jag har någon gång glömt min, då cyklar jag i snigelfart och är livrädd. Folk cyklar och kör som galningar här i Göteborg. Lika bra att vara på den säkra sidan.

10 Beata:

skriven

haha så glad!!! och söt!

11 ISA:

skriven

aaa men så bra! tiderna (läs: mellanstadiet) är förbi när hjälm var töntigt!

12 Ebba Molin:

skriven

Jag hade alltid hjälm när jag var liten men dumt nog slutade jag använda den i tidiga tonåren... Har planer på att köpa mig en egen cykel snart och då blir det definitivt hjälm!! Tänk, hela ens liv kan gå i spillo bara för en dum grej som att man inte använder hjälm.

13 elise:

skriven

skäms något fruktansvärt över att jag inte använder hjälm! HAR ju en hjälm. hur jävla svårt ska det vara? nä det får fan bli ändring, fr.o.m imorgon bär jag också hjälm!
mycket viktigt inlägg!

14 Victoria:

skriven

Tummen upp för nya cykelhjälmen. Har nog aldrig cyklat utan hjälm. Har nog att göra med att pappa varit cykelhandlare.

15 Theres:

skriven

Så fin hjälm! Så bra att du ska använda den och skriver om det!

Jag skadade mig i en cykelolycka i höstas, bröt handen, fraktur i ansiktet, spräckte ögonbrynet och fick hjärnskakning. Jag hade hjälm som tur var! Utan hjälm vet jag inte om jag blivit återställd. Jag tjatar därför om hjälmanvändning så fort jag får chansen! :)




Svar: Men usch, vilken otäck olycka :( Ja, så viktigt att ha det ju!
Sandra Lundin

16 Vajb:

skriven

Jag tycker absolut att du strunta i att köpa en fön! Ditt raka hår passar dig så fint! :)
Och vilken snygg hjälm. Bra present!

17 Evelina - Evelinas Ekologiska:

skriven

Åh, bra med hjälm och bra att du skriver ett inlägg om det!!
Jag har tänkt länge att jag ska köpa en..men det har inte blivit av..! Så himla dumt!
Tack för påminnelsen :)

Ha en fin dag!

/Evelina - Evelinas Ekologiska

18 Timeoftiger:

skriven

Så bra med en hjälm! Kedjan på min cykel lossnade en gång och jag cyklade omkull och slog skallen. Det gick bra men sedan dess har jag alltid haft hjälm.

19 lisamariesvarld.blogg.se:

skriven

Wow vilken snygg, den klär dig! Jag cyklar knappt aldrig längre pga. av var jag bor, men jag skulle egentligen ändå vilja ha en hjälm. Förr cyklade jag jämt och ständigt och det kändes som man riskerade livhanken mer än en gång, mycket i onödan pga. av brist på hjälm.

20 Britt:

skriven

Bra! cykelhjälm är en Jätteviktig sak som fortfarande saknas på många cyklister. Cyklar aldrig utan hjälm och sätter även på mig en neongul reflexväst för att öka synligheten. Nu är det bara min gubbe kvar som saknar väst och hjälm men ska försöka fixa det i nästa vecka så att vi kan cykla tillsammans för en gång skull.

Svar: Superbra! Ska lämna in Viktors cykel på reparation sen får han minsann också bära hjälm på huvudet :)
Sandra Lundin

21 Beatrice:

skriven

Att jag såg detta först nu! Jag har faktiskt också införskaffat hjälm - är för rädd att cykla utan i Malmö som ju är betydligt mycket större än lilla Falkenberg. Men faktum är att jag skaffat en till nu som jag ska ha här när jag cyklar till och från bussen till jobbet i sommar! Det tar dock i lite i mitt tonårs-hjärta att ens ha den i närheten av cykeln här i stan, för man kan ju bli sedd!? Och samtidigt känner jag att varför i allsin dar skulle jag INTE ha den på mig? Så fånigt liksom.

Kommentera här: