Dilemmat

OBS! Du vet väl att min blogg har flyttat? Du hittar den på: ATILIO.METROMODE.SE
 
Jag har bott på ställen där solen gick upp och ner utan att man någonsin såg den. Där stadens skyline aldrig färgades svart mot en orange himmelscanvas. Sedan två år tillbaka bor jag istället på ett ställe där solen går upp över den ena sjön och sedan ner över den andra. Ljuset som sprider sig över berget när solen dimper ner där bakom är alldeles orange och sprakande. Men det är inte det enda. För samtidigt som solen sänker sig över den ena sjön är ljuset fantastiskt även på andra sidan. Vätterns vatten ligger stilla och himlen skifta i lila, rosa och blått.
 
Vilket dilemma. Att det ska vara så vackert två gånger om dagen på två olika ställen. Vad ska man välja? Jag hoppade upp på cykeln och tog båda på en och samma kväll och det såg ut såhär.
1 Sonja Stendera:

skriven

ah, vilka härliga bilder. Sverige är så himla vackert och jag älskar detta land med hela mitt hjärta. Synt att jag inte bor där just nu :(
Njut av sommaren!!

2 Sonja Stendera:

skriven

ah, vilka härliga bilder. Sverige är så himla vackert och jag älskar detta land med hela mitt hjärta. Synt att jag inte bor där just nu :(
Njut av sommaren!!

3 Sara:

skriven

Ryser! Så himla vackert.

4 Stina - Tillvaron.se:

skriven

Så himla härligt med video, oerhört vackert!

5 Mikaela:

skriven

Gud vilken fin video! Att ha så nära till vatten <3 Jag försökte filma lite när jag fotade de där motljusbilderna jag la upp nyligen, men trots stativ så blev det ganska skakigt om jag ville liksom svepa med kameran över en vy. Tips!?

Kommentera här: