Kuddmani

Precis som rubriken säger så har jag fått kuddmani på sistone. Just kuddar (och gardiner) är den del av inredningen som jag lagt minst fokus på i mina dar, det har liksom inte intresserat mig tidigare. Men eftersom vi har soffor i tre olika rum (japp, vi bor stort som sagt!) så har jag nu klurat lite på att byta ut de vi redan har.
 
Förra veckan poppade det upp en bild i mitt huvud. Jag blev helt besatt av tanken på en mörkblå kudde med ett mönster av en massa små guldiga snickarbin brevid varandra. Så hur gör man då när man får en idé på ett tyg som antagligen inte går att köpa? Jo, man sätter sig ner och pillar ihop det i datorn och sen lägger man upp det på Society6. Där kan man nämligen lägga upp egna konstverk som sedan omvandlas till kuddar, klockor, mattor och så vidare. Just nu har de fri frakt och med tanke på att man får provision på allt man säljer ur sin egen shop så kostar kuddfodralet ungefär 150 kronor. SÅ bra grej.
 
I bara farten blev det även en blekt rosa med en massa guldiga steklar i olika former och storlekar.
Nu blev jag väldigt hooked på det här med Society6 så i helgen ska jag uppdatera shopen med lite saker som kanske är roligare för andra att köpa. Men jag har även en hel del kuddfodralsidéer kvar som jag kommer förverkliga enbart för min egen skull.
 
Förresten, vill ni sy egna kuddar av ett fint tyg hemma så är den här varianten enklast i världen!
1 Hanna:

skriven

Det här gjorde mig helt exalterad, har nog inte riktigt insett storheten med Society6 innan! Den mörkblå kudden var helt fantastisk, en sådan hade gjort sig bra i vår gråa soffa!

2 Aaa:

skriven

Spännande grej, jättebra. Snart kan man tillverka det mesta, och inte bara med hjälp av en 3D-skrivare. Det är bra att yngre generationen (du) undervisar oss äldre (mig).

3 Mikaela:

skriven

Vad fina de blev! Du verkar ju fått kläm på det där med mönster i Photoshop minst sagt! ;) Jag kanske ska passa på att köpa något av mig själv också, nyfiken på hur tygväskorna blir IRL så funderar på det kanske!

4 hanna, förbanna:

skriven

snyggt!

5 Bintu Malm Fraser:

skriven

Första gången jag är inne här. Intressant blogg :-) Men anledningen till att jag är här är av ren nyfikenhet för att jag i stundens nu lyssnar på din podd. Jätte bra podd!
Tummen upp till dig från mig :-D

6 Ellen:

skriven

Tusen hjärtan på det här

Svar: :*
Sandra Lundin

7 frameit.webblogg.se:

skriven

åhh va fint det blev! Va kul :D

8 Vicky:

skriven

meh! vad smart du är. <3 första är huuur fin som helst, påminner mig om en jättefin geting i brons som finns på cervera just nu. typ 10-15 cm kanske, som en brevvikt typ. SÅ fin,

9 Elena :

skriven

Åh, jag älskar kuddar!

10 Ellen:

skriven

Nämen så smart! Och fint!

11 Hanna - Min väg till en starkare och bättre löpare:

skriven

Vilka fina mönster!

12 Ellen Lindberg:

skriven

Har verkligen tänkt på det där med mönster på tyg pga jag tror det är ca roligast i världen att pyssla med! Men, hur får en till själva mönsterbiten, alltså så "mönsterrutan" kan läggas bredvid varandra utan eventuella kanter och att "fyrkanten" syns tydligt? Ah, vet inte om jag förklarar tillräckligt bra, men hoppas du förstår och vet vad jag menar!

13 VERONICA - fashion blog:

skriven

Älskar dessa mönster! :) Så fint :)

14 Pauline:

skriven

men vad häftigt och roligt! sånna små förändringar kan göra mycket!

15 Amanda Jona [SPONTAN]:

skriven

Åh vilka fina :)

16 snie.blogg.se:

skriven

Jag älskar med kuddar! Köpte en ny igår haha

17 ♫♪ sandra:

skriven

härliga mönster!

18 Matilda :

skriven

Svarar här igen! Jag har två systerdöttrar som går på dagis i södra så det kan nog vara så! Världen är liten :)

19 Anna María:

skriven

Superfina mönster. Jag gjorde samma grej fast för mobilskal, jag behövde ett nytt och visste hurdant jag ville ha så då gjorde jag ett och laddade upp på society6. Så himla geni!

20 Kajsa:

skriven

vilka fina :D

21 Sandra:

skriven

Åh, shit vad fina mönster!
Tänkte be dig att göra en beginnersguide till mönsterskapande men det är kanske så att du använder Photoshop..?
Finns det i så fall alternativ?

22 Rairai:

skriven

Så himla fina mönster!

Kommentera här: