DIY: Tidningshylla + ett missöde

OBS! Du vet väl att min blogg har flyttat? Du hittar den på: ATILIO.METROMODE.SE 
 
 
Vill egentligen inte visa upp bilder från vårt hem just nu för jag är inne i en riktig fixarfas. Jag har köpt en ny soffa (men inte fått den hemlevererad än) som kommer passa bra i vardagsrummet vilket innebär att den soffa som redan står där ska få flytta upp och den gröna här uppe ska få flytta in i Viktors rum och den som är där nu ska flytta hem till någon annan. Puh! Det var en lång mening. Detta innebär ju att många rum kommer få ett nytt utseende och därför behöver lite av inredningen anpassas efter det.
 
Just det här lilla utrymmet som vi har uppe på vår hall (något slags allrum) är verkligen svårmöblerat. Man kan se lite bilder på hur det har sett ut här och här. Nu har jag bestämt mig för att det ska bli en mysdel där man gärna vill lägga sig och läsa en bok osv. En grym tidningshylla var därför på sin plats och jag har varit kär i den som Frida har hemma hos sig ända sedan jag hittade hennes blogg. Tänkte därför att jag skulle ge mig på en egen variant idag.
 
Det du behöver göra för att fixa en egen är: en regel, några krokar, ett snöre och två träkulor.
Jag använde en tavellist från ikea som jag vände upp och ned på. Tycker de gör sig finare så.
 
Borra upp hyllan/regeln, skruva i krokarna, trä igenom snöret och avsluta det hela med träkulorna som ett slags stop. Det är verkligen så enkelt! Tänk bara på att spänna snöret rejält så att det kan hålla fast dina tidningar och böcker ordentligt.
 
Mitt snöre var vitt från början men eftersom jag är inne i en guldig period bestämde jag mig för att måla det med guldbrons vilket iinte var en så smart idé. I alla fall inte att göra när snöret redan satt där på väggen för rätt som det var snubblade jag och stänkte ner hela väggen. I ett sånt här läge är det bara att börja skratta och tänka, jaja då får jag väl tapetsera lite/måla om en annan dag. Det är inte hela världen även om det är så jäkla trist. Så alla ni som tror att jag överdriver när jag säger att jag är klumpig - här har ni beviset :)
1 Maria:

skriven

Åh jag tycker det var fint med guldstänket! Innan jag läste tänkte jag att det var med flit och att det var en kul idé :)

Svar: Haha vilken tur :D ska svara på din andra kommentar så fort jag kommer hem från jobbet!
Sandra Lundin

2 Victoria:

skriven

Haha det var ju skitsnyggt på väggen!

3 Mikaela:

skriven

Stänk lite till så blir det nog ännu snyggare :D Smart hylla för övrigt! Jag vill bli bättre på att bygga såna där saker, vet knappt hur jag ska borra hål i en vägg :P Kan du inte göra lite verktygs/bygg-guider? Vad har du för verktyg och hur använder du dem? Eller en borra-hål-i-en-vägg-och-skruva-i-sånadär-öglor-guide for dummies :) :)

Svar: Haha alltså. Vet inte om jag vågar visa hur jag gör :P Är så oförsiktig och tar nästan jämt den lätta vägen om jag kan. Men visst kan jag försöka göra lite mer ingående beskrivningar en annan gång :) De där öglorna skruvar man i med handen för de är så lätta att ha att göra med. Vill verkligen att andra ska inse hur lätt det är att borra och fixa så jag tar tacksamt emot ditt tips och ska försöka göra något bra av det :)
Sandra Lundin

4 Linn Strömberg:

skriven

Snyggt! och kul att fixa om lite :)

5 Matilda:

skriven

Jag som tänkte att guldstänket var riktigt häftigt! Haha! Men hyllan blev grymt snygg.

6 Sabina:

skriven

Jag trodde det var meningen med guldstänket, jag tyckte det var en riktigt häftig detalj!

7 christin:

skriven

Hehe, ser att de andra tänkte samma sak som jag: att guldstänket var högst medvetet och dessutom coolt!

Svar: haha älskar att ni var så många som trodde det för då behöver jag ju inte banna mig själv för att jag var så klumpig ;)
Sandra Lundin

8 Alicia:

skriven

Älskar stänket! Och tänk vilken rolig historia du kommer kunna berätta om sisådär tjugo år eller så!

9 Mirjam:

skriven

va ja trodde ju färgklickarna på väggen var ditklottade med mening! hur fint som helst ju tycker jag

10 Amanda Jonsson:

skriven

Haha, åh! Relaterar så mkt i klumpigheten. Har alltid varit så. Och alltid tänkt att det är något som växer bort. Så är det kanske inte. Men guld är ju snyggt så!!

Jo, jag har skrivit ett inlägg om mina tre nyupptäckta favvobloggar (http://amandajnsn.se/2015/february/nagra-nyss-upptackta-favoritbloggar-triss-i-diy-himlen.html) och lånade två bilder av dig + skrev om din blogg. Hoppas det är OK. Kram!

11 linda:

skriven

shit! älskar den här idén. jag som inte är det minsta DIY-ig känner att jag verkligen vill göra det här! :D

12 Astrid:

skriven

Haha åh jag tänke att det var en fett mysko inredningsdetalj

Svar: Haha ;)
Sandra Lundin

13 Jessica:

skriven

Kanske blir nästa nya inredningstrend, att stänka färg på väggen ;)

Svar: Haha vi kan väl hoppas, i så fall måste du minnas var du såg det först ;))
Sandra Lundin

14 Fredrikapåvinden:

skriven

Haha jag trodde också att det var en trendig inredningsdetalj! Tidningshyllan är ju för övrigt himla fin!

Svar: haha älskar att ni var så många som trodde det för då behöver jag ju inte banna mig själv för att jag var så klumpig ;)
Sandra Lundin

15 Ellen Lindberg:

skriven

Hahha men åh, jag som trodde att det var medvetet ditmålat! Tänkte precis att attans, det var knäppt med väldigt fint. Så, ett fint missöde i sådana fall :D

Svar: haha älskar att ni var så många som trodde det för då behöver jag ju inte banna mig själv för att jag var så klumpig ;)
Sandra Lundin

16 Ina:

skriven

Verkligen snyggt. Kanske man härmas ;-)

17 Hey Emelie:

skriven

Haha, först tänkte jag att det typ var trasigt/slitet på väggen, sen bara "Nej det ser ut som guld, det ska nog vara där som en detalj" och så till sist kom den riktiga förklaringen - ajdå. Men lite roligt också ;) Himla fin hylla i alla fall, gillar verkligen Fridas också.
Ha en härlig fredag!

18 JENNYH - Mammablogg:

skriven

Alltså, jag trodde det skulle vara stänk på väggen, tycker det var skitsnyggt jag! Stänk lite till =)

19 Anonym:

skriven

Stänkfärgning av väggar uppfanns på 1700-talet. och ha använts mycket under senaste 300 åren.

20 Charlotte:

skriven

Tycker färgen på väggen blev snyggt! Behåll det så ;) Jag önskar att jag vågade stänka ner en vägg här hemma.

21 :

skriven

Hej Sandra! Jag vill först säga att jag älskar din podd. Så himla fin på alla sätt! Jag gillar speciellt dina egna avsnitt när du filosoferar och berättar hur du gör med bullet journal och mål. Nu till en fråga: mitt problem är att jag aldrig kommer till själva pysslandet. Alltså jag pinnar tusen bilder, läser massor, lyssnar på inspirerande talare, köper pysselgrejer - och sedan ligger det oanvänt i lådan. Eller om jag någonsin pysslar så ska det gå fort fort fort och så blir jag missnöjd. Jag tror helt enkelt att jag har låst mig själv på nåt sätt! Har du några tips på hur man kan göra när man vill vara en doer men fortfarande ligger kvar på mål- och inspirationsstadiet? Kram Johanna

Svar: Tack snälla för dina fina ord, Johanna!Jag svarade på din kommentar i mitt senaste frågor & svarsinlägg för min förhoppning var att någon annan kanske hade ett bättre svar än jag. Hoppas, hoppas att du kan ta klivet och bli en doer om det verkligen är det du vill :)
Sandra Lundin

22 Lovisa Wallin:

skriven

grymt snygg hylla, vilken bra idé!

23 Alicia:

skriven

Haha, men jag håller med övriga! Guldstänket på väggen passar suveränt :D

Kommentera här: