Den helg som går

I fredags inledde vi helgen med att städa igenom lägenheten. Nystädat + solsken = bästa kombon <3
 
Därefter tog jag Viktors hand i min och så gick vi ut i det härliga vädret. Det här är en typisk *suck* sluuta fota nu och kom så går vi-min. Ni som fotar mycket känner säkert igen den :P
 
Solitude - ett av mina bästa ord någonsin.
 
På kvällen bakades det röbetspizza <33 som åts framför På Spåret.
 
Tog typ bara den här bilden på hela lördagen. Alltså, SÅ trött och opepp. Lördagar har blivit min slappaste dag då jag nästan inte orkar göra något alls och sen på söndagen vaknar jag och har samlat ihop ork för en hel vecka igen. Knäppt. Det bästa med den här bilden är i alla fall att man kan skymta alla tusentals fräknar som bara väntar på att få bli väckta av solen. Snart!
 
Just det, åt en himla massa blodapelsin också. Ja, det var typ min lördag det.
 
I söndags var jag lite peppigare, som ni kanske kan se. Jag skulle nämligen få besök av Emelie! Vi pluggade på samma högskola i Jönköping men träffades aldrig då utan lärde känna varandra på internet för typ fem år sedan. Det här var alltså första gången vi skulle ses och man kan ju säga att det var på tiden!
 
Vi hoppade in i hennes bil och for på snirkliga vägar mot vårt mål, som var en stor loppis.
 
Men vi var tvugna att stanna på vägen...
 
...för vi såg den här helt magnifika kyrkan uppenbara sig. Så maffig! Måste se hur den ser ut inuti och sen kanske den är en kandidat till vårt framtida bröllop. Spännande!
 
Älskar färgen på Emelies kappa! Ska verkligen försöka få in lite mer färgglada kläder i min garderob det här året.
 
Loppisen var i en gammal lagerlokal och fortsatte uppåt, uppåt hela tiden. Många  våningar och massvis med prylar.
 
Jag hittade dock ingenting. Lite trist men jag låtsas att det bara var jag som var duktig och ekonomisk *klapp på axeln*.
 
Fanns i alla fall en sjukt söt hund som såg så olycklig ut när jag fotade den. Här sneglar han på sin husse och bara "vaad gör hoon?".
 
Vi åkte vidare till ett fik i Karlsborg och beställde mat. Blir alltid sugen att sno hem sticklingar när jag ser frodiga krukväxter på offentliga platser.
 
Dagen avslutades med kaffe i mitt kök. Är så glad för att
 
Dagen får fem av fem möjliga ;) Så glad att vi äntligen kunde träffas!
1 Frida:

skriven

Åh den 'kanduslutafotanågongångdå' minen skulle i princip kunna klippas ut och sättas in på min Engelsman vilken dag som helst. Söta de är, de där nära och kära som ju står ut och tycker om oss även om de inte alltid förstår varför vi gör som vi gör ;)

2 JOnna:

skriven

Kyrkan!!!!

3 Amanda Jonsson:

skriven

Hahaha, den blicken alltså. "Kommeru eller??"
Har sett den x antal gånger när jag och vänner/partner har lagat middag som jag såklart bara måste ta kort på. "Nejnejnej, rör inte" väser jag. Så sitter de där, superhungriga och väntar medan jag garnerar tomatsåsen med basilika.... men vi är så underbara.

4 Aaa:

skriven

Hunden ser helt otrolig ut.

5 Ellen Lindberg:

skriven

Igenkänningsfaktor 1: minen på personer som blir fotade, hahaha min kille gör exakt samma.
Igenkänningsfaktor 2: vill sno sticklingar från ca alla fina växter jag ser!

6 hanna, förbanna:

skriven

men så roligt! Emelie är ju min internetkompis sen flera herrans år tillbaka! <3
Och jaaaa, varför kan inte min sambo vara lika fotointresserad som jag så han förståååår varför jag måste stanna ibland? :( tur att jag tycker om honom ändå ;)

7 Sara - litetarkiv.blogg.se:

skriven

Haha, älskar "sluta fota"-minen. Och vilken vacker kyrka!

8 Sandra:

skriven

Alltså - sötaste hunden! Och JA - jag har fått hindra mig själv från att bli sticklingstjuv många, många gånger :). KRAM

ps. var också sjukt opepp i lördags, hängig och hade huvudvärk. kan vi inte skylla på att jorden snurrade för fort eller något...? :)

9 Thea:

skriven

Åhh vad god den pizzan ser ut! Hur gjorde du den? :)

10 Sara:

skriven

Gott med pizza! :D

11 Gäst:

skriven

Wow vad paff jag blev när jag såg Beatebergs kyrka! Min sambo är uppvuxen några hus därifrån och vi brukar alltid köra genom "byn" och vända vid kyrkan innan vi svänger in hos hans föräldrar ;) misstänker att ni var på Tidans loppis. Jag var dör en gång, tyckte det var lite väl.. Eh.. Ja inte min kopp te 😉 otroligt vacker bild på kyrkan iaf!

Svar: Haha inte min kopp te heller! Dit åker jag nog inte fler gånger. Men ja, Beatebergs kyrka alltså! Och så liten världen är, roligt att han är därfirån :)
Sandra Lundin

12 Gäst:

skriven

Ps. Kyrkan är otroligt vacker även på insidan! Där ska vi gifta oss en dag!

13 Sofia:

skriven

Tycker det låter som en magnifik helg. Kul med loppis men tråkigt att du inte hittade något.

14 C by Caroline ❤️ Mamma & gravid :

skriven

Men vilka härliga bilder! :)

15 Vicky:

skriven

men hallå, det här med att ni ska gifta er?? jag BLIR till en hjärtögonemoji bara jag tänker på det. <3

16 Alexandra:

skriven

Kyrkan <333

17 Sanna Preifelt ❤:

skriven

Åh men guuud vad härligt. Och underbara bilder som vanligt :)

18 Sandra:

skriven

Det gör härligt ont så fina snöpromenadsbilderna är. Man känner den härliga kylan...
Och att gå på spännande loppis med en vän är fint!

19 Carolina:

skriven

Men åh, huuuunden! Man vill ju bara totalgosa med den lille vännen! :)

Skrattade för mig själv när jag läste att Viktor blir less på att vänta när du ska fotografera - HÖG igenkänningsfaktor på den! ;)

20 Malin:

skriven

Men jisses vilken fin blogg du har!

21 josefine.:

skriven

åh känner igen mig så mycket i det med att killen blir irriterad för en fotar för mycket, haha! <3
himla fint ni har det hemma förresten! vill se mer 😍😍

http://josefinelaul.wordpress.com

Svar: Roligt att du tycker det :) Ska visa lite mer framöver!
Sandra Lundin

22 Emelie:

skriven

ALLTSÅ Sandra - dagen var 10/10 om jag får bestämma ;) Så roligt har jag inte haft på länge! Längtar verkligen tills nästa gång vi ses! Tyvärr fick jag inga bra bilder från min tripp till dig, så därför lovar jag att jag ska ta den hittills snyggaste selfien med dig nästa gång! Japp japp jaaaapp!

Och jag känner verkligen igen Viktors min! ha ha!

Svar: JA! det var den verkligen. Ska bli fantastiskt att få komma och hälsa på dig :) Snart!
Sandra Lundin

23 corneliaeriksson.blogg.se:

skriven

Meeen så fin helg! Älskar vädret, man kan ju inget annat än hoppa och skutta. Underbart! Haha, och minen på honom, så klockren! Haha

Kommentera här: