Olika syn på helgmys

Han sa "Jippie, nu är det helg och du vet väl vad det innebär?" och jag svarade glatt "jepp, vi ska städa!" trots att jag visste att han menade tacos.
 
Fast förutom att städa och placera ut blommorna jag lyxat till det med har jag redan hunnit spendera x antal timmar i målarkläderna (som egentligen var ett par strumpbyxor + en tröja som jag faktiskt gillade och som båda nu är förstörda... så typiskt mig! ska vi se hur länge jag kan skriva i den här parentesen? äh okej, lägger av nu). Tyvärr så tog färgen slut innan jag var helt färdig och eftersom det är en beställningsvara som levereras om en månad får jag alltså gå och stirra på den halvfärdiga väggen i vad som känns som en evighet. Kanske det löjligaste problemet en människa kan ha men ändå något som gjort mig lite smådeppig. Så nu tänker jag skaka av mig det, spatsera ute i solen och sen faktiskt äta tacos som den andra familjemedlemmen förutspådde igår.
 
Vad har ni för er den här helgen?
1 Daniella 🌙:

skriven

I morgon åker jag till London så just nu går tiden sååå stilla för mig haha

2 Maria Ekblad:

skriven

åh vad fin vas! Vi har också alltid tacos som helgmys. Fast denna helgen är jag och mamma hos min mormor och går på loppisar och umgås! :)

3 Ulrika:

skriven

Haha, älskar när man känner varandra sådär väl att man vet precis vad den andra tänker (även om det nu är något så enkelt som att det är dags för tacos...)

Jag utnyttjar barnvakt från svärföräldrarna (något vi nästan aldrig har då de normalt är 60 mil från oss) och pluggar en massa psykiatri, personlighetsstörningar och bipolaritet i en salig blandning. och så åker vi nog ut på äventyr ett slag, bara mannen och jag.

4 Camilla- AktivaDagar:

skriven

Denna helg städar jag ut vintern medan jag lyssnar på en massa avsnitt av Källan! Oj vad många bra poddar, så glad att jag kom igång med att lyssna!

5 elise:

skriven

denna helg har jag i princip INGENTING planerat och det är den bästa formen av helg för mig, haha. att vakna upp med noll måsten (och rentav, noll planer), tycker inte att det finns någon bättre känsla.

6 Klara Amanda:

skriven

Ah, så härliga bilder. Jag ska plugga fysik, träffa min pojkvän och fira småkusinerna som fyller år = myshelg!

7 Jess:

skriven

Men åh, så störigt att färgen tog slut. Hade också gått och blivit smådeppig över en halvfärdig vägg som inte går att göra klart trots att man vill.

Än så länge har helgen bestått till största del av städning, matlagning och en del skapande med tändstickor. Blir spännande att se om resultatet blir lika bra som jag föreställer mig, haha.

8 Beatrice:

skriven

Heh, går nog i båda era riktningar i den frågan alltså! Önskar att det innebar städa (behövs), men väljer nog hellre tacos och mys, hehe. Men mamma är här i helgen, så jag har städat så gott det gick i fredags, och så har vi varit ute nästan hela dagen och fått gratisglass från Pressbyrån och GB och gått typ 8 km genom stan och parker och sådär! Solen<3<3

9 ISA:

skriven

känns som alla är så driftiga och fixiga denna helgen. Även jag *stolt*. Eller nåja, har handlat och städat. Sen unnade jag mig en långfika med en vän, livets lycka <3

10 Charlotte - Storiesbyme.se:

skriven

Festat, tar det lilla lugna, kör loppisrace :)

11 Catrine:

skriven

tycker din syn på helg är lite lik min:) älskar att va igång, och finns det något bättre än att vara kreativ och göra snyggt:) otroligt fina blommor! själv myser jag med promenader och plugg!

12 Christin:

skriven

Känner igen det där med beställningsvaror. Vårt kök blev en hel månad försenad just pga en as-störigt beställning. Det är ju ett lyxproblem såklart men fy sjutton vad segt, så deppigt. Och det får man lov att säga ibland. Ett problem är ett problem som är ett problem osv (med perspektivet i behåll såklart). Men det blir säkert fint i slutändan! Kram!

13 Hey Emelie:

skriven

Idag samlades jag på Götaplatsen tillsammans med 1500 andra personer och skrek "Inga rasister på våra gator!" och "Jalla, jalla, ni kan gå hem nu!" för att överrösta en liten skara Pegida-sympatisörer och talare. Det är en sån skön känsla att känna gemenskapen i en sådan situation och att vi är fler än dem, att vi aldrig någonsin ska låta det onda vinna över det goda!

14 Carolina:

skriven

Haha! Min sambo vill också äta tacos vareviga fredag. Visst, det är ju gott, men inget jag vill äta varenda vecka för då tröttnar jag lätt. Tror jag ska smyga in någon variant på tacos :)

Skrattade för mig själv då jag läste det där med att måla i sina vanliga kläder. Sedan jag förstört mina favoritbyxor när jag "baaaara" skulle måla en tavelram och skulle vara "såååå försiktig" byter jag alltid om till en målarstass :)

I helgen är vi bara hemma och fixar lite med det som ska bli hönshuset (weho, är så peppad!) och så började vi städa och rensa i lagårn också (vilket är ett evighetsprojekt då min farfar var en sådan som gillade att hamstra på auktioner...hehe). I eftermiddag tar vi dock en paus för att gå på bio med min kompis dotter Nikki. Ha en fin söndag!

15 Beatrice Jakobsson - Fotograf :

skriven

Sjukt fina blommor och skönt med städning! :)

Kommentera här: