Miniglimtar från helgen

I fredags kväll fick jag ett ryck då jag kände för att måla om i vårt sovrum. Därför drog jag ut sängen en meter från väggen och satte igång. Katterna tyckte det var sjukt spännande med en sänggavel att klänga på mitt i rummet.
 
Men de var inte de enda som tyckte det var spännande, även jag och Viktor gjorde det. Det blev så mysigt och konstigt när sängen helt plötsligt stod intryckt på ett helt annat ställe än vanligt och jag sov så himla gott där. Ett tips till den som vill äventyra sin vardag helt enkelt! Och oroa er inte, färgen jag använder luktar i princip ingenting så det gick att sova där samma kväll!
 
Just det, 90-talet ringde mig och frågade om jag ville hänga och det ville jag. Ser ut som att jag röker på ena bilden men det gör jag icke, är visst bara min powerpose ;)
 
Har fem fotograferingar inbokade att fota klart innan jag lägger fotosysslan på hyllan och i lördags träffade en supergo familj i vitsippeskogen. Här är en liten "behind the scenes"-bild.
 
Vi har inga blommande körsbärsträd  här nere än men jag hoppas att de har slagit ut tills jag är hemma från min stockholmsresa.
 
Varmt väder har vi haft i alla fall och varenda odlingslottsägare var  ute och påtade. Fast inte på bilden visst. Typiskt!
 
Här är en människa i alla fall. En människa som gick och bar på glasspappret i fem kilometer för att det inte fanns någon papperskorg <3
 
Och lövskog och barrskog om vartannat som luktade hopp om sommar. Fast det slår inte nyklippt gräs. Eller sommarregn på varm asfalt. Eller gammal källare. Åh, lukter! Vilken är er favvolukt?
 
1 Emilia Trennsby:

skriven

Vilka underbart söta katter det är överst! ♥

2 Fru Boholm:

skriven

Vilka fina katter :)

3 linnea :

skriven

Instämmer med föregående, så himla fina katter! Katt är verkligen bäst <3

Svar: Eller hur! :D
Sandra Lundin

4 elise:

skriven

kan du inte skriva ett inlägg om HUR du lyckats få fotojobb? är det enbart via bloggen eller hur har det skett?
vet att du vill lägga det på hyllan, och jag tycker det är grymt att du kommit fram till att det inte alls är din grej, men för mig är det något jag alltid velat pyssla med. fotouppdrag på sidan av mina sjuksköterskeuppgifter skulle sitta sjukt fint!

Svar: Jovisst kan jag göra det :)
Sandra Lundin

5 Pauline:

skriven

fina bilder :) och så vackra katter!

6 Em:

skriven

Min bästa lukt är kobajs. Så sjukt kanske

7 Maja:

skriven

Syren efter regn är helt klart min favvodoft! Blir helt pirrig bara jag tänker på det!

8 :

skriven

Haha 90-talet! Så sur min med

Svar: Haha alltså jag vet. Såg först sur ut för att jag hade solen i ansiktet och gjorde världens grimaser. Sen tog Viktor massa bilder på det och sa att de blev bra och då blev jag sur för att han uppenbarligen är blind ;)
Sandra Lundin

9 Nathalie:

skriven

Hej!
Ville bara tacka så himla mycket för novellen :) så fin helgpresent! Och för din blogg, har läst den slaviskt när jag nu är i farten att plantera om mina tomatväxter (från dina frön!) och försöka lyckas med det mesta som har med växter att göra. Så fortsätt, så himla kul att läsa!

Svar: Vad roligt att du gillade det lilla paketet :) Tack själv för dina fina ord, Nathalie!
Sandra Lundin

10 Anna Fahlgren:

skriven

Oj så fina katter! :)

11 Beatrice:

skriven

Det här är så himla mysigt! Är så himla glad att se allt sånt här, för du utvecklas så himla fort på typ alla möjliga sätt, mest foto-mässigt! Man blir liksom glad av att se andra utvecklas på det här sättet.

Mina bästa lukter är för övrigt nybakat (mest kanelbullar, absolut inte drömmar), blommor på våren (bland annat hägg-buskar som i Västra Hamnen, eller Scilla och Pingstliljor i Kungsparken!), samt hur min pojkvän luktar<3

12 ISA:

skriven

hahaha underbart ilsken din karl ser ut för att han får bära pappret ;)) lol. mysigt ni verkar haft det tho. Imorgon får vi kika på blommorna i kungsan! kram <3

Svar: haha ja det var han nog inte bara lite dålig hållning kanske ;)
Sandra Lundin

13 Alicia:

skriven

Doften av syren sen när de slår ut! Ojojoj då blommar det i mig med. Och jag blir varm i hjärtat när jag läser om hen som bar glasspappret till soptunnan. Jag vet att det inte är någonting konstigt utan borde vara helt självklart men världen verkar ju inte riktigt funka självklart längre. Fint med en ljuspunkt bland all deppig politik.

14 Sofia:

skriven

Några av mina favoritdofter är regnvåt asfalt, renbäddade lakan och nysågat virke. Nytt ritpapper. Träslöjdsalen från mellanstadiet. Teakolja är fint, doftar precis som i en båthamn bland gamla välskötta träbåtar. Sedan älskade jag bensindoften från min moppe jag hade som tonåring, saknar den trots att jag fyller 21 till hösten.

Svar: Håller med om alla himla dofterna här. Älskar dem så mycket <33
Sandra Lundin

15 Jess:

skriven

Sommarregn <3 Svårt med favvolukter men åh, sommarregn alltså. Eller syrener. Eller Alex. Eller när man gnuggar tomatblad mellan fingrarna. Eller chokladmuffins som står i ugnen. Eller grill. Såhär i efterhand kan jag också känna att jag saknar lukten hos mormor och morfar, förmodligen för att jag inte fått uppleva den på flera år och inte kommer göra någonsin mer.

Svar: Mm så fina lukter. Eller ja, alex och dina morföräldrar vet jag ju inte men kan precis tänka mig mixen av kärlek och trygghet. Så fint!
Sandra Lundin

Kommentera här: