Första dagen i Stockholm

I måndags bänkade jag mig på en fönsterplats för två timmars ostörd tid tillsammans med min absoluta favvotidning Kupé (obs, ej ironiskt - den är sjukt underskattad!). Eller alltså det tar ju inte två timmar att läsa en tidning (fast nästan ändå när man åker baklänges och har börjat bli åksjuk på äldre dar) utan det är prick så långt det tar att åka mellan Skövde och Stockholm.
 
Det är ju lätt att få en smärre chock när det stressar förbi fler människor på centralen än man själv ser på typ ett år i lilla, lilla Karlsborg.
 
Jag gick i alla fall in i en affär och köpte hårnålar och passade på att nervöst posa lite töntigt i omklädningsrummet. Första stoppet var nämligen podcastinspelning och den första jag skulle göra irl. Iiih, så pirrigt men det gick bra :)
 
Efter inspelningen hade jag lite tid att döda och begav mig iväg mot kungsträdgården. Är så glad att jag prickade in min vistelse just under blomningen!
 
Därefter dök jag ner i underjorden.
 
Och kom upp igen vid Universitetet.
 
Skulle iväg till naturhistoriska ju (inlägget om det hittar ni här) och på bilderna
 
Efter några timmar på museet stack jag, Sandra och Christoffer in till stan igen. Älskar när man träffar andra som också bara vill ha kameran framför ansiktet hela tiden!
 
Vi hade styrt stegen mot kungsan igen eftersom man aldrig, aldrig kan få nog av de där vackra träden.
 
Sen susade jag iväg igen och dumpade min tunga ryggsäck i gästrummet hos Viktors storasyster Emma och hennes lilla familj.
 
Deras son Frans skulle precis gå och lägga sig så jag smög runt och tog lite bilder på deras fantastiska villa under tiden som han nattades.
 
Blev serverad en öl och lite snacks och slängde upp benen på bordet för puh, så slut man blir av att träffa så många nya människor.
 
Dessutom så skötte Henke grillen och jag fick vara en sån där gäst som bara blir serverad allting.
 
Sen sa vi godnatt och jag somnade direkt när huvudet nuddade kudden. Klart slut från min första dag i Stockholm.
1 Alicia:

skriven

Dööör vilket fint hem!!!

2 Klara:

skriven

Det låter som en megabra dag! Och alltså, vilket hem - fina detaljer överallt, ju!!

3 Fani:

skriven

Att vara gäst och bara bli serverad allting känns så jäkla lyxigt ju :) Såg ut som en riktigt bra dag och jättefina bilder också!

4 Maja:

skriven

Låter som en bra dag, jättefina bilder också!

5 corneliaeriksson.blogg.se:

skriven

Vilken fin dag! Grillat är bara bäst. Och vad fint det var med samlingen saker på deras bord, så fint.

6 Ida ♔ Foto:

skriven

det är så fint i kungsan nu när träden blommar :)

7 ISA:

skriven

vilken intensiv start det blev, skönt att du blev lite servad där på kvällen så du orkade med nästa VIKTIGA dag ;))

älskade körsbärsträd förövrigt <3

8 Beatrice Jakobsson - Fotograf :

skriven

Vilken bra dag, låter sjukt trevligt och mysigt. Älskar bilderna också! :)

9 Julia Öberg:

skriven

Din blogg är en av mina största inspirationer. Jag älskar alla dina idéer och dina bilder. Åh älskar den verkligen. Kollar in flera gånger om dagen och blir alltid lika glad när jag ser någonting nytt!

10 Anna:

skriven

Riktigt fina bilder!! Låter som du haft en härlig dag också :D

Älskar de fina körsbärsblommorna :DD

11 S A R A:

skriven

så fina foton!

12 Sandra - Frihetsvindar:

skriven

Wow, ännu en dimension till den här bloggen. Jisses vad jag gillar att hänga med på resan. Älskar bilden på Sandra vid fönstret...

13 Denise:

skriven

Kungsan är så fantastiskt vacker den här tiden på året! Men visst är det sjukt hur trött man blir efter en dag i storstan, speciellt av all stress.
Jättefin inredning din svägerska med familj har!

Svar: Visst har de :) Är så impad av deras em!
Sandra Lundin

14 Aaa:

skriven

Det är många som fotat de där blommorna i Kungsan (inkl jag själv) men du gör det nog bäst. Lite annan synvinkel- närmare och längre bort.

15 Emma:

skriven

Fina Sandra! Tack för besöket, kom snart tillbaka. Frans var inne och letade efter dig morgonen efter😉 Väldigt fina bilder av vårt skelett till hem, sakta men säkert 😊 Tur att mina fantastiska byxor inte syns mer 😜 Kram kram och hälsa V

Svar: Fina ni, jag kommer snart igen!
Sandra Lundin

16 Helen:

skriven

såå fina bilder:)

Kommentera här: