Mitt lilla zoo

Några gånger i månaden tar jag cykeln bort till vår lokala secon hand för att spana in sortimentet. Här har jag skrivit om de sakerna som jag oftast kommer hem med men häromdagen slog det mig att det minsann finns ett ännu tydligare tema på vad jag visst samlar på. Det handlar om djur! Hur söt är inte min kaninkruka? Behöver aldrig bli en crazy cat lady om jag istället kan få fylla huset med djurkrukor *emoji med gloria*
 
Djur i trä är annars en favoritdetalj i inredningen. Den stora koltrasten har fått sin näbb avbiten av en busig katt och två av de mindre fåglarna har min gammelmorfar gjort. Fina i alla fall på sina olika hedersplatser i vårt hem.
 
Jaja, okej, jag erkänner! Jag älskar visst djur i alla möjliga material. Märker också att elefanter, fåglar och rådjur verkar vara favoriterna? Här är det i alla fall, mitt lilla zoo.
 
Finns det något som ni medvetet eller omedvetet samlar på?
1 Emelie:

skriven

Gillar krukorna! :)

2 Madde:

skriven

Ja visst kan man? Åh deg ska bli så skönt med helg!:)

Jag samlade medvetet på skor från "just the right shoe" men kommer nog börja sälja av dom lite nu eftersom jag inte kan ha så många framme!:)

3 Louise - vitmossa:

skriven

Åh vad mysigt! Jag samlar på prynadsdjur (porslin) har jag upptäckt, har alldeles för många... Dina krukor var ju för söta :-)

4 Antonia:

skriven

Jag har en exakt likadan elefantkruka och den hittade jag också på second hand!

Svar: Jag älskar min :)
Sandra Lundin

5 Pauline:

skriven

aw vilka fina krukor!

6 Klara:

skriven

Det var inte förrän min mamma uppmärksammade mig som jag insåg att jag minsann skapat en liten samling av jodhpurs. Så himla konstigt att samla på sig skor i samma modell, haha, men så är de ju sköna också!

7 Jess:

skriven

Elefantkrukan <3

Vill bara säga tack för dina fina kommentarer det senaste, blir lika glad varje gång och särskilt när ett fotoproffs som du tycker en av mina bilder är fin :)

8 My Fredblad:

skriven

Haha, gud vad mys! Men har det blivit så omedvetet att du lyckats göra i ordning en liten samling eller? ;)

9 Emelie:

skriven

Elefantkrukan var grymt fin! Sen undrar jag också .. vad är det för växt du har i fågelkrukan? Den såg då vacker ut :)

10 Daisy:

skriven

MEN VAD SÖTA♥♥♥

11 zeb:

skriven

Åh vilka söta krukor :)
Samlar jag omedvetet på något så gör jag det fortfarande omedvetet haha, tror nämligen inte att jag samlar på särskilt mycket saker för tillfället...

12 Marie:

skriven

Men oh så fint =D

13 Mikaela:

skriven

Haha, jag samlar nog också på djur. Vårt hem är också fyllt av djur, har också några trädjur! Men vad fantastiskt fina krukorna var, jag vill också ha sådana! Men de var också från second hand va?

14 MALIN:

skriven

Vilka söta små detaljer att ha i hemmet!

15 Thea:

skriven

Vad gulligt! ;)
Kolla gärna in min blogg med foton på bl.a åsnor, paris och kaniner :)
//Thea

16 isolde:

skriven

Åh ändå så fint allt blir!

17 my:

skriven

Så söta :D

18 Timeoftiger:

skriven

Jag fyllde en gång i "mina vänner"-bok för vuxna. Där skulle man svara på frågan vad som är mitt "totemdjur". Av någon anledning hade jag svarat tiger, därav bl a bloggens namn. Du verkar ha ett helt zoo, har du något totemdjur?

19 Cornelia:

skriven

sv: Haha ja det gör de för mig med :P

20 Kimmey ~ Kung varje dag:

skriven

åh va mysigt :)

21 Jorunn:

skriven

Ja, det kan en onekligen kalla en djursamling tycker jag :) Krukorna var verkligen jättefina!

22 Isabelle Olsson:

skriven

Vad snyggt! :-D Jag samlar på udda saker omedvetet haha! Blir att jag köper ett mönstrat/färgat örngott ibland, en sked som är "god" att äta från och nån skål som är bra "frukostskål" haha! Detta gillar inte mamma alltför mycket med massa udda ;-)

23 Tommytott - Fotograf i Malmö:

skriven

Sv: Skrattar. Ja innan man kommer in i det hela så är det fan rena damma djungeln, men förhoppningsvis känner jag mig lite klokare av att ha pratat med en i samma sits som mig :D

24 ♥ Evahle.se - en blogg om psykisk hälsa ♥:

skriven

Vilka fina detaljer. :)

25 Sussi:

skriven

Taack. :)

26 Boel:

skriven

Åh så sött :')

Sv: Varsågod :)

27 Elin:

skriven

Sv: Okej, spännande. Snart har jag kört i en vecka :)

28 Sara Ekman:

skriven

MEN så fina!! :)

29 Tess:

skriven

Tusen tack fina du, vad glad jag blir! :D Kramar

30 Charlotte:

skriven

Jag samlar tydligen omedvetet på koppar och muggar av olika sorter :D Har nästan bara en av varje hemma. Känns rörigt men samtidigt personligt då man får välja kopp i skåpet efter humör ;) Ha en fin fredag!

31 maria at inredningsvis:

skriven

AWWW vilka söta jag Älskar djur i alla former :) Tack för du var med och tävlade hos mig, vinnare dras snart

Ny post...härlig inredning från Trendrum

jag önskar en härlig helg :)

LOVE Maria at inredningsvis - inredning it's, Swedish for decor :)

Svar: Tack för din kommentar men du har nog fått tag på del person, för jag har inte varit med och tävlat :p
Sandra Lundin

32 Malin Stensson:

skriven

Det jag insåg att jag samlar på, är massa söta små tändare! helst med djur på ;) hur kul som helst! :)

Svar: Visst är det lustigt med saker man samlar på sig utan att man vet det ;)
Sandra Lundin

Kommentera här: