En lista med tre saker

Tre egenskaper jag har:
Frågade Viktor en dag och han beskrev mig med exakt samma ord som jag själv tänkte så jag säker:
kärleksfull, driftig och omtänksam. Kanske inte är egenskaper, men jag säger det ändå!
 
Tre saker jag gillar:
Att se militärpappor i uniform med sin dotters rosa väska på ryggen
Att höra skramlet från bestick mot porslin genom ett öppet fönster eller balkongdörr
Att titta in i bilar när jag åker buss
 
Tre saker jag inte gillar:
Sur disktrasa och hur den lukten etsar sig fast på fingrarna
Momentet när jag ska ta mig upp ur badkaret/ut från duschen
När människor man knapp känner ska stå så tätt inpå när de pratar med en. Får panikkänslor.
 
Tre måsten i mitt skafferi:
Krossade tomater, kokosmjölk och te.
Fast just nu innehåller det mest burkar med torkade trattisar.
 
Tre beteenden jag hatar:
När någon försöker förminska en genom att säga "jag brukar inte göra på det sättet, jag gör såhär..." jaha men gör så då och låt mig göra på mitt vis!
Människor som slänger skräp i naturen - speciellt de som hivar ut saker genom bilrutan
Butikspersonal som niar sina kunder (läs:mig) blir av någon konstig anledning oerhört provocerad av det
 
Tre saker jag avundas:
De som tycker att dygnets 24 timmar är tillräckliga
Alla som har stora gäng att umgås i (tror jag i alla fall)
Sen avundas jag alla de som har mod att ingripa när de ser att något är fel
 
Tre märkliga ting:
Att den här killen aldrig fryser? Han använde inte sin vinterjacka i vintras eftersom han "svettas ihjäl i den". Så sjukt!
Att jag ser ut som en person i spegeln och i min mobilkamera men som en helt annan i min systemkamera?
Kan inte komma på en till just nu :/
 
Tre saker jag drömmer om:
Att få resa någonstans tillsammans med Viktor.
Att ta körkort så att avståndet mellan mig om min familj skulle minska
Att någon ska buda hem ett helt gäng med härliga doftljus hit. Vem vill?
 
Listan har jag norpat från fina Lovisa.
1 ullie:

skriven

han är nog som min son . så varm alltid . tror på varmt hjärta me :)
massa fina ting :D

2 angelicasvarld.blogg.se:

skriven

Stjäl nog listan...lovar att länka till dig - ok?

3 hanna, förbanna:

skriven

"Människor som slänger skräp i naturen - speciellt de som hivar ut saker genom bilrutan" - JAAA! Vill springa efter tills de stannar och trycka tillbaka det! Vart tror de att det tar vägen? Bryts ner? Dumma människor! :(

4 Linnea:

skriven

Håller med om det mesta här. Speciellt avundsjukan på de som tycker att tjugofyra timmar är ett lämpligt antal timmar till ett dygn. Nej? Vill också känna så.

5 Anonym:

skriven

Rolig lista som fick mig att småle lite. Känner igen mig själv i mycket. :)

6 Anonym:

skriven

En lista som fick mig att småle när jag läste den. Känner igen mig mycket. Kul grej :)

7 Robex Lundgren:

skriven

mums

Svar: Haha mums?
Sandra Lundin

8 Caro:

skriven

Folk som aldrig fryser är fascinerande, inte sant? De måste rinna varmt, bära på små kaminer inombords :)

9 Sabina (syster) :

skriven

Rolig lista finis!! :) älskar att läsa sådant om dig. Vi saknar dig och Viktor !! <3

Kommentera här: