Viktor och fyren: November

En del månader har jag känt mig lite missnöjd över hur bilderna i det här projektet har blivit. Men det som är roligt är ju att nästan alla är spot on på hur vädret har varierat över tiden. De här bilderna togs för en vecka sedan och speglar verkligen hur november har sett ut hos oss. Grått och blåsigt och rätt mörkt. Jag påpekar det varje gång men jag älskar det här projektet av just den anledningen; att man verkligen får följa naturens gång under ett helt år.
 
Jag började med Viktor och fyren i mars och har därför tre månader kvar att dokumentera innan jag är färdig. Men redan i januari kommer jag börja ett nytt månadsprojekt och om ni vill hitta på något liknande tycker jag att det är en perfekt tid nu att sitta och spåna. Tänk ett tema eller en plats som ska dokumenteras en gång i månaden under ett helt år - det kan ju inte bli annat är ett framgångskoncept!
1 Beatrice:

skriven

Tycker så mycket om det här projektet! Tror dock aldrig att jag skulle kunna få med min pojkvän på något liknande, han hatar när jag tar kort på honom, haha. Men det kanske blir något annat nästa år!?

2 Sara - Litet arkiv:

skriven

Vilken kul idé! En så otroligt fin plats du valt. Vackra bilder. Jag hade missat att det här var ett projekt. Vill också göra något liknande. Måste komma på tema bara. :) Tack för inspirationen!

3 AnnaKK:

skriven

Den där typen av fotoprojekt/-utmaningar har jag aldrig blivit färdig till att delta i - men jag kan absolut förstå charmen med dem! Kul när man har slutfört det och har alla 12 månadsbilderna. :-)

Mysig fyr, förresten!! Men jag får hoppas det inte kommer nån storm eller så lagom tills du ska ta nån av de kommande bilderna - för då kan man nog inte komma ut på den lilla "ön" som den står på!? Kan tänka mej att det nog inte behöver blåsa ens storm för att vågorna ska slå upp över den? Havet är mäktigt!!! :-)

Svar: Nja, ett evighetsprojekt blev ju faktiskt inte det där renoveringsprojektet. Vi började sista helgen i mars, så det tog faktiskt "bara" styvt 7 månader att både så gott som riva ner och bygga upp det igen. Men någon fritid att tala om har det ju inte funnits under den tiden. Vet inte ens om jag vill veta hur många timmar vi har lagt ner... Men helt klart har det varit värt allt slit! :-) Enda felet är att jag och maken inte själva får bo där! ;-) (Det var nämligen vår dröm för si så där 20 år sen - men den drömmen kan ju bli sann nån gång längre fram. Vem vet!?)

Trevlig helg och första advent på dej! :-)

4 Ina:

skriven

Så roligt det vore och jag ska fundera på om mitt liv tillåter det just nu. Men kanske kan komma på något man ändå passerar ofta :) tack för tips.

5 Amanda Ölund:

skriven

Suuuuperfina bilder! Älskar dina finfina redigeringar! :)

6 Sofia:

skriven

Det är verkligen ett superkul projekt. Fina bilder oavsett väder liksom. :)

7 Mikaela:

skriven

Den där fyren är fantastiskt fin! Tror inte jag får min sambo att ställa upp på ett sånt här projekt, men får klura lite på det. Det är ju en kul idé. Fick upp två platser i huvudet på en gång man skulle kunna fota...

8 Maria Ekblad:

skriven

Åh vad fint! Det blir kul att se sammanställningen av detta. :) Jag har haft lite för skojs skull att fota självporträtt en gång i månaden men har inte riktigt lyckats med det... Hur jag nu inte har gjort det kan man ju fråga sig haha! Men nästa år ska jag också ha något mer uttalat projekt har jag tänkt mig. :)

9 Julia:

skriven

Sv; Åh men tack, så glad jag blir! :)

Fantastiskt fina foton!!

10 Johanna ♡:

skriven

Dessa bilder var verkligen hur fina som helst! Vilket kul projekt! Kram

11 MATILDA:

skriven

fina bilder!

12 Viktoria Eriksson:

skriven

härliga bilder! :)

13 Sanna Preifelt:

skriven

Gud vad underbara bilder Sandra. Jag tycker jämt att du tar så fina foton. Har du någon utbildning eller är du bara född som ett fotogeni? Avundas i vilket fall dina skills! Kram :)

14 Jasmine:

skriven

En så fantastiskt vacker bildserie! Jag älskar fyrar.

Svar: Tack snälla för dina uppmuntrande ord.

Kram

15 Felicia - Modell:

skriven

Fina bilder :)

16 Louise:

skriven

Jag har lust att köra något liknande, har dock ingen aning om vad jag ska köra för tema :/

17 Linnea:

skriven

Åh, superfina bilder!

18 hanna, förbanna:

skriven

det här är ett så himla fint projekt!

19 Annika M Sriwanna:

skriven

Så härliga bilder!

20 Jessan:

skriven

Vilket kul projekt!

Kommentera här: