Källan avsnitt 1 & 2

Nämen, titta vad jag lyssnar på! Eller nej, det gör jag inte för jag är så himla trött på att höra min egna röst.
Men nu är i alla fall de två första avsnitten ute och finns att hitta ifall ni söker på "Källan" i iTunes eller i er podlyssnarapp! Om du vill lyssna direkt i webläsaren klickar du här.
 
Det allra bästa med de här första avsnitten är att jag har en helt fantastisk jingel som världens bästa Lovisa har gjort. Är så tacksam och går och nynnar på den titt som tätt! Det sämsta med de här två avsnitten är 1. att jag pratar så otroligt lågt och långsamt och 2. ljudet. Min mikrofon höll på att gå sönder när jag spelade in och därför är kvalitén rätt kass. Det där med att prata långsamt tror jag är vanligt i början (lyssna själva på avsnitt ett av värvet så får ni se vad jag menar) och det känns redan lättare att spela in med min vanliga röst istället för den där tystlåtna.
 
Ska inte hatea mer på min podd för vet ni vad, den kommer ta sig och bli otroligt grym och peppig. Jag vet detta för att jag har bokat helt fantastiska gäster som alla delar med sig av sina bästa tips och trix. Som en liten teaser kan jag nämna att nästa veckas avsnitt kommer vara med underbara Sara Woodrow, kanske mer känd som Smäm.
 
Såhär blev förresten loggan/bilden till podden som ni var med och hjälpte mig ta fram.
 
Jag hänvisade till några inlägg i avsnitt 2 om att skaffa sig en bloggplan och här är ettan och tvåan i den serien. Dessutom hittar ni videon om bullet journal här.
 
Som jag skrev ovan så har jag redan bokat in många av mina absoluta favoritmänniskor på internet men om du vet någon annan som borde vara med (kanske till och med du själv?) eller om du har tips på ämnen du vill veta mer om så tycker jag att du ska skriva en kommentar här nedan eller maila mig på [email protected]
1 Beatrice:

skriven

Alltså, ja! Äntligen! Och jag tror det här kommer bli superbt och helt fenomenalt! Ska lyssna så fort jag nått dagens NaNo-mål på 10 tusen ord! Vi får se hur det går, annars kan jag sträcka mig till 5 tusen idag och 7 tusen imorgon eller så ;) Men pepp att podden äntligen är ute!

2 Agnes - Cashew Kitchen:

skriven

ÄE GUD vad pepp!! Ska lyssna på min lunchpromenad! Återkommer säkerligen med tankar.

Och vad kul att du fastnade vid workshop-inlägget :D Det var verkligen helt otroligt inspirerande, och roligt att höra att det verkar ha lyst igenom i inlägget. Hade tänkt att jag skulle skriva något till dig ang det där läkarbesök-inlägget också, men måste nog tänka igenom det lite. Det väckte mycket frustration även hos mig själv. Hoppas att du mår bra för närvarande i alla fall <3 Lyssna på dig själv i första hand, och inte på läkaren pga hen ser inte hela bilden.

3 Maria:

skriven

Åh vad kul! :D Ska lyssna direkt!

4 SMÄM:

skriven

Men du måste hjälpa en gammal hund som mig hur jag ska kunna lyssna. Du vet ju att jag är n00b på podd >.< Vad ska jag söka på i podcaster-appen för att få fram den? Provade att klicka på din länk men den funkade inte :( Provade att söka på Källan, men kom inte upp. Vill sååå gärna lyssna. Kram!

5 SMÄM:

skriven

Ok, nu hittade jag :D:D

6 Ulrika:

skriven

Finns det något sätt att lyssna direkt i webbläsaren? :)

Svar: Du kan klicka på länken och sen klicka på avsnittets namn (blir i blå text på nya sidan) så kan du lyssna i webläsaren!
Sandra Lundin

7 Fanny:

skriven

Gud vad roligt med en podd!:D

8 sandra:

skriven

Hittar inte i appen Podcast! :(

Svar: Eller förlåt, tyckte du skrev "hittar inte appen podcast". Hoppas iTunes fixar det snart!
Sandra Lundin

9 sandra:

skriven

Hittar inte i appen Podcast! :(

Svar: Podcaster! Sök på den :)
Sandra Lundin

10 Frida:

skriven

Åh sån himla pepp på detta! Lyssnade på första två avsnitten direkt på raken, tycker du säger så mycket kloka saker och är jättemysig att lyssna på :) Och vet inte om det bara är jag, men blir alltid så överraskad när jag hör bloggares röster för första gången, låter liksom aldrig som jag tänkt mig :P

Svar: Men tack snälla för dina fina ord <3 Blir så lycklig! Du ska bara veta vilka bra avsnitt det kommer framöver med andra kloka bloggare. Haha nej, vet exakt hur du känner! Man har liksom en bild av dem i huvudet och sen låter de inte alls så :P
Sandra Lundin

11 felicia:

skriven

åh, så himla bra initiativ! har lyssnat på de två avsnitten och det är supermysigt! verkligen en typ av podd som jag har saknat. så grym du är som bara GÖR! och älskar din uppstrukturerade sida, gillar det där själv också :) KRAM till dig
ps. är från hjo så det är så kul att du bor i karlsborg dessutom!

Svar: Tack fina, fina du för de här orden! Blir så otroligt lycklig. Men vad rolig, bor du där nu också? Kram!
Sandra Lundin

12 Charlotte:

skriven

Vad roligt :) Gör också listor där jag skriver upp vad jag ska skriva om.. däremot är mina mer slarviga då jag stryker över och ångrar mig några gånger om ;) haha.. Ha en fin dag!

13 Mikaela:

skriven

Jaaaa vad kul! Ska försöka hinna lyssna idag! Vad snabbt du fått ihop allt, känns som det bara var två veckor sen du skrev att du skulle starta en podcast!

14 felicia:

skriven

hej igen, skriver såhär för jag fattade inte man kunde svara på ett svar? :) jag bor inte i hjo längre, inte gjort på tio år (bor i sthlm), men min familj bor kvar så jag är ganska ofta där. och jag identifierar mig nog ganska starkt med min hembygd tror jag, märker det tydligt nu när jag varit därifrån ett tag. känner en särskild kärlek för skaraborgstrakterna och framförallt världens bästa sjö vättern!

Svar: Aha, jag förstår. Låter härligt att få känna en så starkt hemhörighet :) Jag är från Helsingborg egentligen men avskyr den staden :P Får njuta av att jag hittat hit till fina Karlsborg istället och numera också får njuta av vättern!
Sandra Lundin

15 Lise:

skriven

Tycker att dom första avsnitten var så bra så att jag blev tårögd!!
Så mycket klokskap och mitt i prick på sååå mycket!!
Ser verkligen fram mot allt som ska komma :)
Älskar din kloka vackra blogg och känner att podcasten har samma anda!! TJIHOOOO

16 Maja:

skriven

Lyssnade precis på din poddcast och vill bara säga; heja dig Sandra! Gillar verkligen din infallsvinkel att prata om "baksidan" av allt dethär kreativa och inspiration, att det handlar lika mycket om självkänsla och självutveckling, vilket kanske många gånger är ganska outtalat. Känner igen mycket av den där hetsen och den har många gånger stoppat mig från att börja blogga igen, fast det är så himla roligt. Dina kloka ord fick hjulen att börja jobba i huvudet, vem vet vad det kan mynna ut i? Och en sak till - be inte om ursäkt för din röst eller tempot - det var avkopplande att lyssna på dig och man förstår ju som lyssnare att du succesivt hittar din grej där du är bekväm, det kanske är en del av grejen när man följer någon att också följa utvecklingen personen gör, att allt inte är prefekt från början med andra ord :)

Svar: Men åh, tack snälla fina du för din kommentar! Det är så läskigt att bara slänga ut en så stor del av sig själv sådär så dina ord betyder verkligen jättemycket.Kram!
Sandra Lundin

17 Jessica:

skriven

Älskar podcasts! Så himla härligt att just du har startat igång en! Ska lyssna på en gång, och det skriver jag bara inte, jag menar det!

Kommentera här: