Recept: Smulpaj

OBS! Du vet väl att min blogg har flyttat? Du hittar den på: ATILIO.METROMODE.SE 
 
 
 
Bakade en smulpaj för ett tag sedan men var visst en aning optimistisk när det gällde mängden blåbär jag hade i för när jag tog ut pajen såg formen ut såhär. Inte speciellt bloggvänligt, med andra ord. Men pajen blev supergod och jag tänkte faktiskt baka en ny i helgen, fast med hallon och rabarber. Så här kommer receptet ifall ni också blir sugna på att gotta er med smulpaj. 
 
 
Smulpaj
 
300-500 g frukt eller bär
75 g smör
1,25 dl vetemjöl
1 dl havregryn
0,5 dl kokosflingor
0,5 dl strösocker
0,5 dl farinsocker
0,5 tsk kanel
 
Lägg bären i botten på ugnsäker form och blanda sedan ihop övriga ingredienser till en deg. Fördela över bären och grädda sedan mitt i ugnen i ca 30 minuter på 175 grader. Servera med vaniljsås eller vaniljglass och njut sedan!
 
1 Manuela:

skriven

Totalt bloggvänlig bild av pajen. Jag tittade länge på bilderna och funderade om du medvetet låtit pajen koka över. Mycket mer spännande bild som det nu blev. Tråkigt med vanligt stel superpräktig bloggvänlig bild.

Ser förövrigt mycket mumsigt ut.

Svar: Tack snälla :)
Sandra Lundin

Kommentera här: