Recept: Inlagda rädisor

OBS! Du vet väl att min blogg har flyttat? Du hittar den på: ATILIO.METROMODE.SE 
 
 
Det är alltid lika roligt när man loggar in och ser att blogg.se lyft fram ett inlägg som gör att besöken skjuter i höjden. Tack för alla fina kommentarer, ska besvara dem så fort jag har lite tid över :) Nu ska det här inte enbart bli en blogg som handlar om odling och trädgård men jag lovade ju faktiskt att lägga upp ett litet recepttips när det gällde rädisorna så jag får väl stå för det idag och så kör vi på något nytt imorgon!
 
 Som sagt, rädisor kan vara så otroligt gott att stå och knapra på, ha till picknicken med lite salt på eller skivade på en smörgås. Men ibland är det roligt att experimentera lite och det är precis det jag har gjort i detta receptet då jag har gjort inlagda rädisor. Eller ja, det är inte jag som har experimenterat fram receptet utan det har jag hittat någonstans på webben. Har tyvärr tappat bort sidan men skrev som tur var ner receptet, för det här bör ni testa!
 
 
Inlagda rädisor
 
2 dl vatten
2 dl socker
1 dl ättikssprit
2 kanelstänger
1 bit färsk ingefära
 
Koka upp alla ingredienserna tillsammans. Skölj och rensa dina rädisor och lägg dem sedan i en rengjord burk med tätslutande lock. När lagen är färdig tar du ur kanelstängerna och ingefäran och slår den sedan över rädisorna. Stäng locket och låt burken svalna innan den sätts in i kylen. Färdigt!
 
Nu ska jag vara helt ärlig och säga att jag inte har en hel bunt med tips på hur denna inlagda lilla sak kan användas i matlagning. Jag antar att den är perfekt som tillbehör och gör sig god till mackor och hamburgare av olika slag. Jag hade tänkt använda min när vi just nu utforskar det koreanska köket och vår affär inte har någon rättika, har nämligen hört att rädisa ska vara mycket likt.
 
Men kolla, bara färgen gör det ju värt ett försök!
1 Emelie:

skriven

Åh tack Sandra! :D Vad glad jag blir! :D

MEN VA?! Lyfte de mig i går? Jag var jätte förbryllad över hur kolossalt mycket kommentarer jag fick på mitt chili-inlägg! (för att vara hos mig) Vad roligt :D :D Det förklarar saken ^^

Kommentera här: