Viktor och fyren: December

Något missvisande bilder idag när snön ligger tjock utanför mitt fönster men ändå en så klockren bild av hur snabbt vädret och temperaturen kan förändras. För den 19:e december, när bilderna ovan togs, var det så varmt att Viktor inte behövde mer än en tjock tröja på sig.
 
Nu är året snart slut men det här projektet fortsätter i två månader till eftersom den första bilden togs i mars 2014. I januari kommer dock ett nytt månatligt fotoprojekt påbörjas och om ni vill hänga på själva så tycker jag att ni ska börja spåna nu. Antingen kan det vara samma plats som ni porträtterar varje månad eller så kanske ni bestämmer er för att ta ett självporträtt i månaden. The sky is the limit liksom men det är ett himla bra sätt att utmana sig själv lite på och samtidigt minnas året genom.
1 Cajsa:

skriven

rolig ide och jättefina bilder!

2 charlotte:

skriven

Rolig idé! :) jag måste hitta på något projekt år 2015. Och fullfölja det också!

Hoppas ni haft en fin jul och att nyår blir det samma.

3 Boel:

skriven

Rolig idé och fantastiska bilder :D

Sv: Vad roligt :)

4 Sandra:

skriven

Jag har en liknande idé, dock inte med foto. Får se om det blir av, dvs. om tiden finns. GOTT NYTT ÅR!

5 maja:

skriven

Kul grej! Jag har länge tänkt att jag ska fota någon plats flera gånger, liksom följa till exempel ett träd genom årstidernas växlingar. Kanske ska ta tag i't och verkligen göra det 2015!

6 Johanna:

skriven

Fina bilder!

7 Julia Müller-Sandvik:

skriven

Men gud vilket kul idé :D Toppenbra ju!

8 hanna, förbanna:

skriven

det där med ett självporträtt i månaden har jag funderat på tidigare och det känns som att 2015 är ett bra år att genomföra planen! Tack för peppen!

9 Jessan:

skriven

Jag tycker ändå att färgerna i bilden visar kyla och att det är vinter :) Jag funderar på att hänga på med ett tema för varje månad nästa år, finns en fin stig som leder ner till havet här i Halmstad, det kan nog vara fint att föreviga då det finns lite växtlighet runtom också.

10 kaneli:

skriven

Alltså wow vilka fina bilder!

11 fröken josefine:

skriven

Rolig grej! Kanske ska haka på den?

Ja kjolen är en favorit hos mig. Den kommer ifrån H&M :)

Kommentera här: