DIY: Photo backdrop

OBS! Du vet väl att min blogg har flyttat? Du hittar den på: ATILIO.METROMODE.SE 
 
 
 
Hur firar ni nyår imorgon? Blir det stor fest, mys med vänner, ensamma hemma eller är du en av de få som jobbar en kväll som nyårsafton? Vi är så otroligt trötta på att resa och vill bara stanna hemma och har därför planerat en mysig kväll för bara oss två. Ska bli skönt och härligt att få skåla in det nya året tillsammans med den bästa jag vet.
 
Vare sig man ska ha fest eller inte så är det ju alltid roligt att dokumentera en härlig kväll som för många ses som lite över det vanliga. Och med det i åtanke valde jag att skapa en photo backrop att fotas framför.

Man kan såklart variera dessa i oändlighet men min variant gör man rätt fort och kan därför användas i stor skala. Vi är ju som sagt bara två så därför gjorde jag inte min så stor.

Jag stansade ut massa snöflingor med hjälp av den här lilla stämpelmaskinen (eh, hjärnsläpp på vad det heter) från Panduro. Jag använde mig av akvarellpapper för att de skulle bli extra hårda och hållbara.
 
En del lät jag vara vita och en del andra limmade jag och strödde guldigt glitter över. Sedan trädde jag en tråd genom varje flinga och hänge upp dem med hjälp av tejp i taket.
 
Svårare än så är det inte och om ni är några som hjälps åt så går det som sagt väldigt fort att få upp en rolig bakgrund att fotas mot. Vet inte vad jag skrattar åt på sista bilden. Antagligen att vi klätt upp oss och gjort oss fina en dag i förväg ;)
1 Beatrice:

skriven

Så fint! Och ni är så himla fina! Gillar idén skarpt verkligen. Själv firar jag, pojkvännen och mina föräldrar med ett styck spännande meny som jag själv satt ihop av olika komponenter samt en efterrätt från julklappsböcker! Så det blir trerätters med alkoholfritt bubbel och äppelmust till i år! :)

2 Emelie:

skriven

Super fint!!!

3 Hanna:

skriven

Vilken bra idé! Den måste jag ju pyssla ihop inför morgondagens nyårsmiddag. Vi firar tillsammans med några vänner hemma hos oss, det blir en rätt liten tillställning men är det nyår får man ju ta ut svängarna med glitter och dekorationer! Väldigt, väldigt fina bilder på er två förövrigt!

4 Jessan:

skriven

Vilken fin idé! Jag är även imponerad över att du fått med din pojkvän på att ställa upp på det, hade jag nog inte fått min att göra ;)
Vi ska fira nyår tillsammans med ett gäng kompisar, vi brukar börja med att åka och grilla på dagen för att sedan mötas upp igen på kvällen för trerätters. Ska bli kul! Gott nytt år, är glad att jag har hittat din härliga blogg!

5 MADDISENJ.SE:

skriven

Så fint och fina bilder

6 Mikaela:

skriven

Det heter väl bara stans? :) Superfint i alla fall! Vi ska fira med några kompisar, laga trerätters, dricka bubbel och spela spel! Ingen vild fest med andra ord :)

7 Maria:

skriven

Så fint och enkelt! Och vad fina ni är! <3

8 Liselott:

skriven

Sååå fina!! Och vad härligt skrattfoto <3
För oss blir det hotellmys med familj och vänner. Även en tur över till Helsingör, bastubad och en massa gott att dricka och äta. Förhoppningsvis lite dans på hotellet som avslutning ;) En glad och avslappnad dag full med kärlek och nyfikenhet med ett stänk av lyx tycker jag låter toppen!!

9 Sandra Leone:

skriven

Vilken otroligt fin idé. Älskar sista bilden, så härlig!

10 Fredrikapåvinden:

skriven

Åh vilken fin idé!

11 MATILDA:

skriven

Så fint :)

12 Sandra:

skriven

Hihi, vad gulliga ni är!

13 Sara - litetarkiv.blogg.se:

skriven

Vad fint och nyårshärligt! Vi blir också bara hemma med oss själva. Himla skönt. Gott nytt år!

14 ellen björktegen:

skriven

aaaaw, så fina ni är!!!!

15 Ronja:

skriven

fint! jag ska fira nyår med min mamma, min mormor och morfar. ska äta svingod mat och spela spel. känns fint.

Svar: Låter superhärligt ju :D
Sandra Lundin

16 Lottas Fotografi:

skriven

Så fiffigt och fint! Kikar in en snabbis för att önska dig ett riktigt GOTT NYTT ÅR!
Nyårskramar Lotta

17 Nastasja:

skriven

Så himla fint! Något jag lätt skulle vilja ha som backdrop om jag någonsin fotar barn såhär :D

18 Charlotte - Stories by me:

skriven

Du är så påhittig! Tänk om man hade den energin och kreativiteten själv :) Ha en superbra dag och kväll nu o gott nytt!!

19 Nottin :

skriven

Vad fint! Låter härligt med en lugn nyårsafton. Hoppas det blir en bra kväll och ha ett gott nytt år!

Svar: Önskar dig detsamma :)
Sandra Lundin

20 Andreea:

skriven

Det är häftigt. Ta hand!

Kommentera här: