DIY: gardinstång av drivved

OBS! Du vet väl att min blogg har flyttat? Du hittar den på: ATILIO.METROMODE.SE 
 
 
Här händer det grejer minsann! Eller egentligen inte, det här är projekt som har varit pågående i säkert en vecka men jag känner mig inte helt frisk och därför kommer det komma lite inlägg från vårt hem pö om pö (så gulligt uttryck!). Om jag skulle ge fem tips på inredningsdetaljer som gör ett hem mer ombonat och mysigt så skulle jag ha med växter, tavlor, mattor, speglar och övriga textilier på min lista. Trots detta så har vårt vardagsrum varit ekande tomt i lite mer än ett år. Det tar tid att komma på hur man vill ha det men nu har nog poletten äntligen ramlat ner för helt plötsligt känner jag mig väldigt säkert på hur det ska se ut där, i alla fall just nu för sånt har ju en tendens att ändra sig med tiden.
 
Gardiner blev i alla fall det första riktiga steget till ett mindre tomt rum. Jag har ett väldigt komplicerat förhållande till gardinstänger och anledningen till att vi inte har satt upp några gardiner tidigare är för att det såg helt galet ut med en stång på flera meter över våra fönster. Äh, jag vet det kanske är en löjlig sak att hänga upp sig på och jag antar att man vänjer sig efter en stund men det störde ändå mitt öga för mycket. Sen kom jag på att man ju verkligen inte behöver ha en stång som räcker hela vägen, så länge man vet var man ska ha sina gardiner så räcker det ju att det som håller upp dem sitter på just den platsen.
 
Så jag begav mig ut för att samla lite drivved och kom hem med två pinnar i precis rätt storlek. Om man vill kan man lägga dem på hållare som är till för gardinstänger men jag skruvade faktiskt bara i tre skruvar som de får vila på. Syns såklart lite men verkligen så värt det. Älskar för övrigt dimlila just nu, tycker det är så himla fint!
 
Fotograferade bilderna under helt fel tidpunkt på dagen man jag orkar verkligen inte ta nya. Sorry!
1 Susanna Maria J:

skriven

Nämen vilken cool gardinstång!

2 Mikaela:

skriven

Fantastiskt fint!

Kommentera här: